خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۹/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۶۹/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

توصیه هاشمی به طلاب برای واقع بینی دینی

  • پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۶۹
امان از شناسنامه های تکراری که گویا همیشه بود!!!

نزدیک ساعت نُه صبح، به دفترم رسیدم. گزارش‌ها را دیدم؛ به نظر می‌رسد بحران خلیج‌فارس رو به وسعت است و طبل جنگ به گوش می‌رسد. [آقای عبدالحسین وهاجی]، وزیر بازرگانی با معاونانش آمدند. گزارش تنظیم برنامه چاپ و توزیع کوپن‌ها را دادند. با نظم جدید، جلوی بسیاری از تقلب‌ها را گرفته‌اند.

 تاکنون که فقط کوپن شهرها داده شده است، حدود ۵۰۰ هزار نفر، کوپن کمتر داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود، با اضافه شدن روستاها، به یک‌میلیون نفر برسد. با حذف شناسنامه‌های تکراری و مرده‌ها و جلوگیری از تقلب مأموران توزیع، این نتیجه به دست آمده است. او حدس می‌زند، حدود ۷ درصد صرفه‌جویی شود.

 چند خانواده شهید آمدند؛ درخواست‌هایی داشتند که دادم. حدود ۱۰۰ نفر از نمایندگان طلاب سراسر کشور آمدند. آقای [محمدرضا] فاکر از سوی آن‌ها صحبت کرد و سیاست‌های دولت را تأیید نمود. من در صحبت مفصلی، آن‌ها را به واقع‌بینی در فهم و تبلیغ اسلام ترغیب کردم.

آقای [علی] فلاحیان، [وزیر اطلاعات] آمد. راجع به نصب معاونان و سیاست‌ها مذاکره شد. دکتر [حسن] حبیبی، [معاون اول رئیس‌جمهور] برای امور جاری و مسائل مهم ستادی‌آمد. بعد از نماز مغرب و عشاء به خانه آمدم. محسن آمد و راجع به حمل‌ونقل و تبلیغات، نکات مفیدی مطرح کرد.