خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1369 / اعتدال و پیروزی

خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال 1369 / اعتدال و پیروزی

کروبی در دیدار هاشمی چه گفت؟ گلایه تندروها از نماز جمعه هاشمی

  • چهارشنبه ۷ آذر ۱۳۶۹
رادیکال‌ها از مطالب خطبة جمعه اخیر من ناراحت‌اند؛ آن را به خودشان گرفته‌اند؛ قانع‌شان کردم که نباید به خود بگیرند.

ساعت هفت و نیم صبح  به دفترم رسیدم. کارها انجام شد. [آقای محمد سعیدی کیا]، وزیر راه و ترابری آمد. دربارة طرح در دست اجرای راه‌آهن بافق- بندرعباس گفت؛ تأکید کردم که به صورت ضربتی انجام شود. خواستم که طرح جاده تهران – چالوس[= اتوبان شمال]، آماده شود که سپاه خواستار پیمانکاری آن است.

آقای [غلامرضا]فروزش، وزیر جهادسازندگی آمد. گزارش سفر به کشورهای آفریقایی و طرح‌هایی که جهاد در غنا، سیرالئون و سودان در دست اجرا دارد، ارائه داد. برای توسعة اقدامات عمرانی امکانات خواست و برای تقویت روابط با سودان که مردم آن با انقلاب اسلامی ایران همراه هستند، توصیه کرد.

شورای عالی اداری جلسه داشت. لایحه پیشنهادی نظام هماهنگ پرداخت، در دستور بود؛ کلیات آن تصویب شد. عصر در جلسه هیأت دولت شرکت کردم. بودجه در دستور است.

شب نمایندگان مجلس و وزرا مهمانم بودند؛ جلسه خوبی بود. چند نفر از نمایندگان سئوال و انتقاد مطرح کردند و آقای [مهدی]کروبی، [رییس مجلس شورای اسلامی] هم ضمن ستایش از من، از مسایل [مربوط به انتخابات مجلس]خبرگان انتقاد کرد و از حذف دوستانش و خودش و نیز عدم حمایت من گله کرد.

من صحبت مفصلی کردم. وضع منطقه را گفتم و انتقادات را پاسخ دادم. رادیکال‌ها از مطالب خطبة جمعه اخیر من ناراحت‌اند؛ آن را به خودشان گرفته‌اند؛ قانع‌شان کردم که نباید به خود بگیرند. منظور مخالفت با تندروی است؛ از هر فرد و گروه. بعد از شام به خانه آمدم.