خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

  • چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۳۶۹

چهارشنبه 13 تیر 1369  |  13 ذیحجه 1410                     4 جولای 1990

 


ساعت هشت و نیم صبح به دفترم رسیدم. متخصصان زلزله، همراه با رییس دانشگاه تهران و آقای میرزاده آمدند  و برای گرفتن امکانات جهت تقویت رشته زلزله شناسی و انجام اقدامات ایمن سازی ساختمان‌ها توضیحاتی دادند؛ قول مساعدت دادم. از فرصت برای رفع کمبود رشته‌های مربوط استفاده می‌کنند. مسئولان بنیاد انتشاراتی بعثت آمدند. توضیحاتی برای خدمات خود دادند و برای توسعه کار استمداد کردند.

آقای [حسین]کمالی، [وزیر کار و امور اجتماعی] آمد. گزارش کنگره جهانی کار در ژنو را داد و از بهتر شدن وضع ما در مجامع جهانی به خاطر مواضع دولت گفت و از انتخاب ایران به ریاست کمیسیون تهیه قطعنامه اظهار رضایت کرد  و از عدم همکاری بنگلادش گله داشت.


 وزیر امورخارجه اوروگوئه آمد و پیام رییس‌جمهورشان را آورد؛ ملاقات تشریفاتی بود. محسن[هاشمی، رییس دفتر بازرسی رییس جمهور] آمد و در مورد شیشه قزوین گزارش داد. برای بررسی وضع رود ارس، عازم آذربایجان است؛ گزارش شده است ساحل‌سازی ارس به‌کُندی پیش می‌رود.

هیأت دولت جلسه داشت. بحث درباره سیاست بازسازی مناطق زلزله زده بود. برای اسکان موقت به هر خانواده، جهت ساخت یک اتاق، باید 20 هزار تومان بدهیم؛ دو میلیارد تومان برای این امر اختصاص دادیم. برای ساخت مسکن دائمی، قرار شد ضد زلزله باشد و با اعطای وام قرض‌الحسنه، خود مردم بسازند.

تا ساعت نه و نیم شب در دفترم کار کردم و به خانه آمدم. از خانه اخوی مرحوم حاج قاسم، به مناسبت ازدواج مهدی ، چمدان هدیه برای او آوردند.