خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1369/ کتاب «اعتدال و پیروزی»

  • سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۶۹

سه‌شنبه 14 فروردین 1369  |  6 رمضان 1410                3 آوریل 1990

 


ساعت هشت و نیم صبح به دفترم رسیدم. تا ساعت نُه و نیم، گزارش‌ها را خواندم. با [آقای محمدرضا نعمت زاده]، وزیر صنایع، درباره فعالیت صنایع و عرضه آنها صحبت کردم. [سرهنگ رضا نیک نژاد]، رییس شهربانی[کل کشور] آمد. گزارش کار شهربانی در سال 1368 را داد و نیازها را گفت. از وزارت‌کشور به خاطر توجه بیشتر به کمیته گلایه داشت.

آقای[عباسعلی] وکیلی آمد. گزارش عملکرد امداد و درمان جنگ را داد و برای کار آینده، اظهار تمایل کرد که امور اسرا را به عهده بگیرد. آقای [محمدحسن]زورق، [معاون سیاسی صداوسیما]آمد. درباره شیطنت‌های تبلیغاتی بعضی از عناصر در صداوسیما مذاکره کرد. قرار شد برای جلوگیری از اِعمال غرض آنها، موضوع بررسی شود.

عصر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی جلسه داشت. آیین‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی اصلاح شد و چند مصوبه دیگر داشتیم. اعضای شورا، افطار مهمان من بودند. محسن آمد و برای کارهای البرز قم، پول شخصی گرفت؛ قبل از انقلاب، ده هکتار زمین برای پسته‌کاری خریده بودیم . آقاجلال آمد و برای مخارج منزل پول گرفت.

شب تا ساعت هشت و نیم، کارها را انجام دادم و به منزل آمدم. در گزارش‌ها، مسالة تلاش عراق برای ساخت بمب اتمی و عقب‌نشینی رهبران جمهوری لیتوانی از مواضع استقلال‌طلبانه، در صدر است.

برف و باران و تگرگ در اکثر نقاط کشور می‌بارد. در شمال غرب، بخشی از محصولات سردرختی را سرما زده است.