جلسات
  • صفحه اصلی
  • جلسات
  • جلسه شورای معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام

جلسه شورای معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام

تحقیق و پژوهش نقطه آغاز هر پیشرفتی است

  • چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳

 

شورای معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مرکز تشکیل جلسه داد.

شورای معاونین مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی در این مرکز تشکیل جلسه داد.

در این جلسه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اهمیت مطالعات در حوزه‌های مختلف در جهت شناسایی و ارائه راه‌حل‌های ممکن در خصوص تأمین نیازهای مردم تأکید کرد و گفت: تحقیق و پژوهش همیشه نقطه آغاز اقدامات، ابتکارات و اختراعات است که باید مبتنی بر روش‌های خردمندانه و واقع‌بینانه باشد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، ایشان انجام پژوهش‌های کلان، راهبردی، متکی به اسناد بالادستی با تکیه بر واقع‌بینی کافی نسبت به توان و موقعیت ملی و منطقه‌ای و بین‌المللی کشور را در راستای نیازهای استراتژیک جامعه ضروری دانست و گفت: انتظار جامعه از مرکز تحقیقات استراتژیک نیز همین است که در تعامل با محققان دانشگاهی کشور، به نیازهای پژوهشی کشور بیشتر بپردازد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مطالعات همه‌جانبه و کاربردی در خصوص مطالعه بر روی منابع آب و طرح‌های آبرسانی به مناطق محروم و دورافتاده با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها را مصداق تحقیقات کاربران دانست و با اشاره به سابقه و ظرفیت اجرای این طرح‌ها از طریق خلیج فارس و دریای عمان گفت: انجام مطالعات باید دقیق، علمی و کاربردی باشد تا به گشایش گره‌ای از مشکلات مردم و کشور که دلسوزان را نسبت به آینده نگران کرده است، منجر شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به ضرورت همکاری بین مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع و دانشگاه آزاد اسلامی با پیوند با کارآفرینان و تشکیل کمیته‌ای مشترک به منظور اجرایی ساختن مطالعات و مقالات نخبگان تأکید کرد و گفت: باید از هر ظرفیتی در جهت ارتقای سطح علمی، اقتصادی و صنعتی کشور استفاده کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ضمن تقدیر از خدمات مرکز تحقیقات استراتژیک در انجام مطالعات راهبردی و اطلاع‌رسانی، اولویت‌های مطالعاتی این مرکز را با توجه به سند چشم‌انداز بیست ساله و ضرورت تحقق اهداف برنامه پنجم توسعه، مورد تأکید قرار داد.

در ابتدای این جلسه دکتر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات و معاونین این مرکز، گزارش مسبوطی از فعالیت‌های پژوهشی، حقوقی، اقتصادی و ساختمان پژوهشکده و نیازهای مالی را مطرح و همچنین موارد مطالعاتی مرکز تحقیقات استراتژیک در حوزه‌های مختلف حمل‌ونقل، فنی و علمی، فرهنگی و اجتماعی، شرایط امروز ایران در منطقه و حوزه بین‌الملل،  بررسی شرایط جرم و قوانین موجود با جرم‌زدایی در کشور و گزارش جامعی در خصوص دیوان داوری لاهه، ارائه کردند.

تصاویر ضمیمه