مقالات
  • صفحه اصلی
  • مقالات
  • جزیره کیش در خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (۱)

جزیره کیش در خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (۱)

آقای یزدان پناه، در راه تا پاویون، گزارش وضع کیش را داد.

  • جزیره کیش,تهران
  • دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹
نوروز سال ۱۳۷۳ دیشب بعد از لحظه تحویل سال، به هر یک از بچه‌ها هزار تومان عیدی دادم؛ رفتند. اول وقت، چمدان را بستم. با عفت و یاسر به فرودگاه [مهرآباد] رفتیم. سایر بچه‌ها هم به موقع رسیدند. ساعت هشت و نیم صبح – به وقت جدید-برای گذراندن تعطیلات و استراحت، به سوی کیش پرواز […]

نوروز سال ۱۳۷۳

دیشب بعد از لحظه تحویل سال، به هر یک از بچه‌ها هزار تومان عیدی دادم؛ رفتند. اول وقت، چمدان را بستم. با عفت و یاسر به فرودگاه [مهرآباد] رفتیم. سایر بچه‌ها هم به موقع رسیدند. ساعت هشت و نیم صبح به وقت جدید-برای گذراندن تعطیلات و استراحت، به سوی کیش پرواز کردیم.
آقایان [محمدرضا] یزدان پناه، [مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش]، [مرتضی] الویری، [رییس شورای عالی مناطق آزاد]، [حسین] محلوجی، [وزیر معادن و فلزات] و در فرودگاه کیش به استقبال آمده بودند. آقای یزدان پناه، در راه تا پاویون، گزارش وضع کیش را داد. هوا خوب است. باران کم آمده و مثل گذشته سرسبز نیست. مسافر زیاد است. تور گردشگری از ترکمنستان دارند؛ مکان مخصوصی برای شنای آنان در نظر گرفته‌اند که بیشتر خارجی‌ها استقبال کرده‌اند.
ساختمان جدید پاویون را تحویل داده‌اند. مثل گذشته جایمان تنگ نیست. بخشی از خانواده مرحوم [حاج قاسم] اخوی، به اضافه همشیره فاطمه و نصرت هم همراهمان هستند. صبح و عصر بیشتر در کنار ساحل بودیم. از دریا برای جت اسکی و شنا استفاده کردیم.
سرشب آقای محلوجی آمد. توضیحاتی درباره اسکله جدید داد که قرار است، پس‌فردا افتتاح شود. در مورد سیاست استفاده از سرمایه‌های خارجی برای رونق اقتصاد کشور، پیشنهادها و سئوالاتی داشت و از فضای آلوده و تنگ کشور برای اینگونه امور انتقاد می‌کرد.
به هر یک از همراهان، هزار تومان عیدی دادم. شام را دسته جمعی صرف کردیم. عفت و میهمانانش از خانواده مرحوم [شهاب‌الدین] اشراقی، در رستوران میرمُهنّا میهمان بودند.

منبع : پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش ، http://www.andishekish.ir