حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • تمام خطرها را به جان خرید

تمام خطرها را به جان خرید

آیت الله سید محمد غروی (عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم)

  • تهران
  • چهارشنبه ۲۷ دی ۹۵
مساله انقلاب و مقام معظم رهبری خط قرمز آیت الله هاشمی رفسنجانی «ره» بود و اعتقاد داشت بدون رهبری و ولایت فقیه ، نظام ما یک نظام اسلامی نمی تواند باشد .

ضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، هدف آیت الله هاشمی رفسنجانی را از آغاز، خدمت به مردم ، انقلاب و نهضت دانست .

آیت الله سید محمد غروی در این مراسم گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی در پرتوی رهبری حضرت امام «ره» فعالیت خود را شروع کردند و دارای مغزی متفکر، سیاسی و برنامه ریز بودند و در این رابطه از هیچ تلاشی دریغ نکردند دست تقدیر این چنین بود که ایشان باید در خدمت انقلاب و امام باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه افزود: ایشان جزء معدود افرادی بودند که با انقلاب همراه و تمام نیروی خود را بکار گرفتند و تمام خطر ها را به جان خریدند و به آن قسمت مبارزاتی سخت پرداخته بودند .

وی سعه صدر آیت الله هاشمی رفسنجانی را مهم برشمرد و خاطر نشان کرد : ایشان از آغاز هدفی جز خدمت به مردم ، انقلاب و نهضت نداشتند و تمام تلاش این بزرگوار برای این هدف به کار گرفته شد و همه آنها با وجود سعه صدر و تحمل سختی ها و مشکلات و تحمل بسیاری از زبان های تند و تیز که از ناحیه دوستان و غیر دوستان همراه بود به نتیجه رسید.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان قم افزود : مسئولیت جانشین فرماندهی کل قوا توسط ایشان در دوران جنگ و مدیریت آن از مهمترین نقش های دوران بعد از انقلاب بود که در پایان جنگ به اوج خود رسید و با توجه به اینکه ادامه جنگ به جهت فشار های خارجی بسیار دشوار و دشمن جایگاه خود را تثبیت کرده و شرایط بسیار بحرانی بود، آیت الله هاشمی رفسنجانی با درایت خود با طرح مسائل با حضرت امام «ره»منجر به پیام عاطفی رهبر کبیر انقلاب شد .

وی ادامه داد : مساله انقلاب و مقام معظم رهبری خط قرمز آیت الله هاشمی رفسنجانی «ره» بود و اعتقاد داشت بدون رهبری و ولایت فقیه ، نظام ما یک نظام اسلامی نمی تواند باشد .

آیت الله سید محمد غروی ، دانشگاه آزاد اسلامی را فرصتی برای نظام دانست و افزود : دانشگاه آزاد اسلامی فرصتی برای نظام بود که با تلاشها و کوشش های ایشان و با نظر رهبری و حضرت امام تاسیس و سنگینی کار بر روی ایشان قرار داشت و فراموش نکنیم که این دانشگاه ، اسلامی است و اساتید و دانشجویان آن باید با این پسوند هماهنگ باشند.