بازدید
  • صفحه اصلی
  • بازدید
  • بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از پروژه های قرارگاه خاتم در کرمان

بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از پروژه های قرارگاه خاتم در کرمان

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سفری به استان کرمان از پروژه های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در این استان بویژه روند احداث تونل انتقال آب به کرمان بازدید کرد.

  • کرمان
  • پنجشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۵

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خاتم به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی عصر روز چهارشنبه ۲۴ تیرماه با همراهی استاندار کرمان، جمعی از مسئولان و رئیس مجمع نمایندگان استان در بخش قریه العرب شهرستان کرمان حضور یافت و روند حفاری طولانی ترین تونل انتقال آب خاورمیانه را که توسط مهندسین و کارگران  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در حال انجام است، از نزدیک نظاره کرد.

وی در این بازدید از تلاش و کوشش مهندسان و کارگران و کارکنان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در انجام پروژه های زیرساختی و مهم و اثرگذار تقدیر و تمجید کرد.

این تونل انتقال آب قرار است در ۲ فاز به طول ۳۸ کیلومتر احداث شود و آب مورد نیاز شهرهای شمالی استان را از سد شهیدان امیرتیموری (صفارود) در شهرستان رابر به کرمان منتقل کند.

عملیات اجرایی فاز نخست این تونل آذر سال گذشته و عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه نیز ۲ تیر سال جاری آغاز شد.

فاز نخست طرح تونل انتقال آب به کرمان تاکنون حدود 2.5 کیلومتر پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدت زمان اجرای قرارداد طرح ۵ ساله است اما تلاش قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بر اجرای ۲ ساله آن است.

۹۰۱ نفر در فاز اول پروژه انتقال آب به کرمان مشغول به کار هستند و در فاز دوم این طرح نیز ۳۳۰ نفر فعالیت دارند که ۱۹۰ نفر از این افراد بومی منطقه هستند.