بازدید
  • صفحه اصلی
  • بازدید
  • بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از موسسه مطالعات تاریخ معاصر

بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از موسسه مطالعات تاریخ معاصر

  • سه شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۷۷

تهران - ایرنا: 26 خرداد 1377 برابر با 16 ژوئن 1998 " اکبر هاشمی رفسنجانی " رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ،شامگاه سه شنبه از موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران وابسته به بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی ، دیدن کرد.
کتابخانه موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران ،یکی از غنی ترین کتابخانه های موجود در کشور است ، که 130 هزار جلد کتاب در زمینه های گوناگون دارد، که 20 هزار جلد ان درباره تاریخ معاصر از دوره قاجاریه تا پایان سلسله پهلوی است.
در موسسه مطالعات تاریخ معاصر ، نزدیک به سه میلیون سند و یک میلیون عکس از تاریخ معاصر ایران وجود دارد،که تاکنون یک میلیون و 150 هزار سند از اسناد موجود در موسسه تاریخ معاصر ثبت کامپیوتری شده است.
اکبر هاشمی رفسنجانی گفت: اسناد و کتب موجود دراین موسسه گنجی است که دراختیار نظام و انقلاب اسلامی است و دانشگاهیان، محققان و نویسندگان و همه علاقمندان باید بتوانند از این مجموعه غنی بهره برداری کنند.
وی با اشاره به این که حضور در شبکه های اطلاع رسانی جهانی می تواند فصل نوینی از تاریخ معاصر را برای جهانیان بگشاید، گفت: موسسه مطالعات تاریخ معاصر می تواند یکی از صفحات غنی شبکه اطلاع رسانی جهانی (اینترنت ) را به خود اختصاص دهد.