بازدید
  • صفحه اصلی
  • بازدید
  • بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از مجتمع پتروشیمی خارک

بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از مجتمع پتروشیمی خارک

امروز روز خوبی بود. چرا که نگاه آقای رفسنجانی به پروژه های بزرگ پتروشیمی خارک بسیار مثبت است.

  • چهارشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۵

همزمان با اولین روز زمستانی سال 95 ؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی و هیات همراه وارد جزیره خارک شدند.
ایشان هدف از این دیدار را بررسی سطح آموزشی و امکانات دانشگاه آزاد جزیره خارک؛ مسایل مربوط به نفت و احوالپرسی از ساکنین این جزیره بیان داشت.
آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه دیدارهای خود از واحد متانول مجتمع پتروشیمی خارک بازدید و با حضور در اتاق کنترل این واحد در جریان روند فعالیتهای آن قرار گرفت. در ادامه از محل کلنگ زنی این واحد که در آذر ماه 1373 توسط خود ایشان صورت گرفته بود بازدید کردند..
در رابطه با این دیدار از آقای مهندس امیر شقاقی مدیر عامل شرکت پتروشمی خارک پرسیدم : چه مسایلی در این دیدار مطرح و آن را چگونه می بینید؟
ایشان گفت : در بازدید امروزکه بسیار خوب بود در رابطه با معرفی مجتمع پتروشیمی خارک بعنوان بزرگترین صادر کننده استان بوشهر با توجه به آنکه عسلویه هم جزو آنهاست توضیحاتی خدمت ایشان ارایه شد و روند تولید و صدور محصولات و تاثیر اقتصادی آن بر کشور بیان گردید.ضمنا در ارتباط با نصب ژنراتور ها و مخازن متانول دو عنوان گردید در صورت تامین و تخصیص گاز مورد نیاز این واحد سایر مراحل آن انشالله طی سه سال آینده تکمیل و واحد به بهره برداری خواهد رسید.
آقای مهندس ابراهیم پور عضو هیات مدیره شرکت که مجری طرح متانول مجتمع پتروشیمی خارک نیز بود ضمن یادآوری آن دوران گفت: با تمامی مشکلات و مسایلی که وجود داشت اولین فاینانسی که انجام شد در مجتمع پتروشیمی خارک بود و این درحالی انجام پذیرفت که بسیاری باور نداشتند که این کار انجام شود و خوشبختانه بعد از 22 سال از شروع تاسیس این واحد تاثیر واحد مجتمع پتروشیمی خارک و ارزش افزوده آن بر اقتصاد کشور چشمگیر میباشد.
دکتر آفریده عضو هیات مدیره شرکت در ارتباط با این دیدار گفت :
امروز روز خوبی بود. چرا که پتروشیمی خارک پروژه های بزرگی برای توسعه خود از جمله ان- جی- ال و متانول دو و ال – ان- جی را در پیش رو دارد و نگاه آقای رفسنجانی به آنها بسیار مثبت است ضمن آنکه تمامی مسئولینی که امروز در اینجا حضور دارند نیز بر این باورند که پتروشیمی خارک برای توسعه آینده و مهار گاز فلرها و تبدیل آن به کالا بهترین جایگاه را دارد.
از وی پرسیدم با توجه به تغییر مدیریت این شرکت و حضور جنابعالی در هیات مدیره پتروشیمی خارک درجنس تصمیم گیری های شما تغییری حاصل خواهد شد؟ وی گفت : خیر ؛ چون پتروشیمی خارک یک سیر منطقی را برای توسعه خود طی میکند لذا قائم به شخص نبوده و تصمیمات ما همچنان مسیر خود را طی خواهد کرد و بدیهی است که با آمدن آقای مهندس امیر شقاقی که از افراد باتجربه و خوبی در سطح صنعت هستند این روند با شایستگی بیشتری انشالله طی خواهد گردید.