بازدید
  • صفحه اصلی
  • بازدید
  • بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از خودروی الکتریکی دو نفره کوآدرو

بازدید آیت الله هاشمی رفسنجانی از خودروی الکتریکی دو نفره کوآدرو

  • شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵

آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان بازدید خود از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین ، از عابربر تک چرخ و دوچرخ و خودروی الکتریکی دو نفره کوآدرو که توسط شرکت دانش بنیان پاراکس موتور ساخته شد، بازدید کرد.

این خودرو با حداکثر سرعت 80کیلومتر بر ساعت و شارژ سه ساعته با برد 200 کیلومتر بدون آلایندگی صوتی و محیط زیستی طراحی و ساخته شده است. این خودرو که در آستانه ورود به بازار ها قراردارد، تاکنون متقاضیانی همچون نمایشگاه بین المللی تهران، شهرداری تهران و سازمان انرژی اتمی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین از اخذ مجوز شماره‌گذاری خودروی برقی 2 نفره این دانشگاه خبر داد و افزود: قرار است در پنج مرحله، 400 دستگاه از این خودرو وارد بازار شود. به صورت جدی به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای این محصول بومی و تولید شده توسط پژوهشگران خود هستیم.

خودروی برقی با ظرفیت دو نفر خودروی شارژی دارای عرض ۱۲۰ سانتیمتر و طول ۲متر است که می تواند از مشکلات پارک در خیابان های تهران بکاهد. همچنین این خودرو هیچگونه آلودگی تولید نمی کند.

خودرو کوادرو را دانشجویان نخبه شرکت دانش بنیان پاراکس وابسته به دانشگاه آزاد قزوین طراحی کرده و ساخته اند و در سال 93 با ثبت در ردیف اختراعات، شماره ثبت دریافت کرده است.

کواد در زبان لاتین به معنی چهار و کوادرو به معنی quotation mark موتورسیکلت چهارچرخ quotation mark است. این خودرو 400 کیلوگرم وزن دارد و با 3 ساعت شارژ برقی می تواند مسافت 200 کیلومتر را با سرعت حداکثر 80 کیلومتر در ساعت طی کند.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ساخت این خودروی برقی یک سال طول کشیده است. موسی خانی با اشاره به حمایت رئیس جمهور ، معاون اجرایی و معاون علم و فنآوری رئیس جمهور از این طرح افزود: این خودرو مصرف انرژی پاک دارد و می تواند جایگزین خوبی برای موتورسیکلت باشد.

رئیس کمیته ملی ربوکاپ و دبیر برگزاری دهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران با اشاره به طراحی این خودرو برای شهرتهران گفت: سوخت این خودرو انرژی الکتریکی است و با ابعاد یک متر و 30 سانتی متر در2 متر به راحتی قابل پارک است.

رئیس دانشگاه آزاد قزوین افزود : مذاکرات اولیه با ایران خودرو انجام شده است و امیدواریم با همکاری خودرو سازان، این محصول به تولید انبوه برسد.

موسی خانی با اشاره به طراحی «کوادرو» در شرکت دانش بنیان پاراکس وابسته به دانشگاه آزاد قزوین گفت: ارزیابی اولیه برای قیمت این خودرو 4 هزار دلار است که امیدواریم تا 3 هزار دلار کاهش یابد.

پیش از این نیز تیم خودروی خورشیدی هاوین دو از دانشگاه آزاد اسلامی قزوین توانسته بود رکورد جهانی مسابقات آستون آمریکا را تغییر دهد.

تصاویر ضمیمه