بازدید
  • صفحه اصلی
  • بازدید
  • بازدید آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از طرح توسعه حرم امام خمینی(ره)

بازدید آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی از طرح توسعه حرم امام خمینی(ره)

از طرح توسعه حرمی بازدید می کند که دقیقا دو سال بعد....!

  • چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۳

آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر روز چهارشنبه از بخش های مختلف در دست احداث طرح توسعه مرقد امام خمینی(ره) شامل صحن اصلی، پاویون و شبستان صحن شهداء بازدید و از نزدیک در جریان چگونگی نحوه ی ساخت آنها قرار گرفت.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این بازدید که با حضور حجت‌ الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی (ره) و حمید انصاری قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ،انجام شد، با ابراز خرسندی از اجرای این طرح، گفت: حرم امام(ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مکانی است که مورد توجه و علاقه مردم است و در آینده از مراکز جذب توریست و گردشگران اسلامی می‌شود. 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آستان مقدس حرم مطهر امام خمینی (ره) با توجه به طراحی های صورت گرفته ، آرامگاه بسیار مناسبی برای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است. 

وی اظهار امیدواری کرد سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل طرح توسعه حرم امام خمینی (ره) باشیم. 

طرح توسعه‌ی مرقد امام خمینی(ره) یک پروژه هنری ـ ملی است که در زمینی به مساحت حدود 16 هزار و 500 مترمربع در دست ساخت است. 

این طرح شامل 4 ستون اصلی، 8 نیم ستون، 4 سقف قوسی شکل، سالن تشریفات، 4 ورودی اصلی و 40 باب ورودی فرعی است و فاز اول آن در خردادماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. 

گچ‌بری‌های این پروژه که به دست هنرمندان و معماران اصفهانی در حال ساخت است از نکات قابل توجه و برجسته این طرح می‌باشد که در نوع خود بی‌نظیر است. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار از مراحل تکمیلی و طرح توسعه مرقد مطهر امام راحل ، در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: طرح تکمیل و ساخت این مکان مقدس طولانی شده و علت آن نیز تدریجی بودن بودجه های آن است. 

وی اظهارامیدواری کرد این پروژه عظیم تا خرداد ماه سال آینده تکمیل و برای حضور پرشور زائران و دوستداران حضرت امام راحل و همچنین بازدید میهمانان و توریست های خارجی آماده شود. 

گسترش حرم امام بر اساس طرح پیشنهادی شاه کرمی‌، طراح و مشاور پروژه و با حضور محمدرضا کریمی‌ و علیرضا کاظمی‌ شکل اجرایی به خود گرفت و ویژگی مهم آن، معماری کاملا ایرانی آن است. ساخت گنبد عظیمی‌ با دهانه‌ای حدودا چهل متری نیز از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

 

تصاویر ضمیمه