افتتاح
  • صفحه اصلی
  • افتتاح
  • افتتاح کارخانه سیمان قاین به دست آیت الله هاشمی رفسنجانی

افتتاح کارخانه سیمان قاین به دست آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۷۳

کارخانه سیمان قاین در۱۷ اسفند ۱۳۷۳ به دست مرحوم هاشمی رفسنجانی به بهره برداری رسید و در طی این  این سالیان به عنوان یکی از صنعت های مهم در شهرستان توانسته است گام های موثری در اشتغال زایی و رونق صنعت شهرستان بردارد .

شرکت سیمان قاین در سال 1361 به منظور احداث یک واحد تولید سیمان خاکستری، به ثبت رسید. تولیدات این شرکت، شامل سیمان پرتلند تیپ ۳۲۵ - ۱ ، تیپ ۴۲۵ - ۱، تیپ ۲، تیپ ۵ و سیمان پرتلند پوزولانی می باشد . کیفیت مرغوب و مقاومت مکانیکی مناسب سیمان های تولیدی، موجب گردیده که این شرکت علاوه بر تأمین سیمان بازارهای شرق کشور، به کشورهای آسیای میانه، افغانستان و پاکستان نیز صادرات سیمان داشته باشد.

شرکت سیمان قاین در حال حاضر، تولید کننده سیمان های پرتلند خاکستری تیپ ۳۲۵ ۱ ، تیپ ۴۲۵ ۱ ، تیپ ۲ ، تیپ ۵ و پرتلند پوزولانی مطابق با استاندارد ملی ایران می باشد.

مدیریت عالی شرکت استقرار سیستم های مدیریتی :

ISO ۱۴۰۰۱ : ۲۰۰۴

ISO ۹۰۰۱ : ۲۰۰۸

OHSAS ۱۸۰۰۱ : ۲۰۰۷

را در رأس راهبرد خود قرار داده و با پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه و اجرای آن در جهت تولید محصول با کیفیت و رعایت اصل مشتری مداری، حفاظت از محیط زیست و ایجاد محیط کار ایمن با توجه به سلامت بهداشت شغلی پرسنل، خود را متعهد به رعایت و پیشبرد اهداف ذیل می داند :

افزایش رضایت مشتریان با تلاش در ارائه محصولات با کیفیت برتر.

پیگیری و اجرای آخرین قوانین، مقررات و الزامات ملی و بین المللی مرتبط در زمینه های کیفیت محصول، محیط زیست، ایمنی و بهداشت حرفه ای.

بهبود مستمر سیستم نگهداری و تعمیرات PM جهت کنترل و کاهش توقفات اضطراری خط تولید.

ایجاد زمینه های مناسب جهت افزایش مشارکت و توسعه کیفی سرمایه های انسانی، از طریق آموزش، افزایش مهارت و تقویت فرهنگ کار گروهی در بین کارکنان.

بهینه سازی مداوم فضای سبز (حرص کردن، آبیاری و ....) و اعمال مدیریت ضایعات.

پیشگیری از آلودگی های آب، هوا، خاک و آلودگی صوتی.

مصرف بهینه منابع و بهبود مستمر سیستم ها و روش ها در جهت افزایش بهره وری عوامل تولید و دستیابی به تعالی سازمانی EFQM.

افزایش سطح بهداشت و ایمنی پرسنل در جهت پیشگیری از بیماری های شغلی و حوادث ناشی از کار

آیت الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات 17 اسفند 1373 نوشته اند:

«ساعت ده به کارخانه سیمان در دوازده کیلومتری خاش رسیدیم. پس از عبور از مقابل صف مستقبلان که از مسئولان کارخانه و شهرستان بودند، در سالن کنترل به توضیحات توجیهی مهندس شیرودی گوش دادیم. کارخانه با چهل میلیون دلار و پنجاه میلیارد ریال ساخته شده و ظرفیت تولید دو هزار تُن سیمان در روز دارد. دارای 380 نفر پرسنل و مدرن‌ترین تکنولوژی و به مقدار قابل توجهی، ساخت‌داخل است. خبرنگاران رسیدند. سپس از بخش‌های مختلف کارخانه از جمله سنگ‌شکن، انبار مواد اولیه، نوار نقاله‌ها، سیلوهای مخلوط‌کن، آسیاب بزرگ، سیکلون‌های پیش‌گرم‌کن، کورة عظیم پُخت سیمان و مشعل کوره، با حرارت هزار و پانصد درجه بازدید کردیم.

این حرارت، پس از خروج از کوره، در حدود 850 درجه سانتیگراد است و عمده آن، صرف پیش‌گرم‌کردن سیکلون‌ها می‌شود که صرفه‌جویی زیادی در مصرف انرژی است که در کارخانه‌های قدیمی نبوده است. سپس از انبارهای سیمان و ذخیره کلینکر و آسیاب سیمان، پس از کلینکر، با مخلوط‌شدن با گچ و سرانجام بارگیری فله و پاکت در کامیون‌ها، مجموعاً جالب و مهم است و خوشبختانه کشور به قدرت طراحی و ساخت رسیده است.»

تصاویر ضمیمه