حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • آیت الله شبیری زنجانی در دیدار هاشمی: انسان باید علاقه اش را به دوستانش ابراز نماید

آیت الله شبیری زنجانی در دیدار هاشمی: انسان باید علاقه اش را به دوستانش ابراز نماید

آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی (از مراجع عظام تقلید)

  • دوشنبه ۱ فروردین ۱۳۰۰

آیت الله هاشمی رفسنجانی با حضور در محل استقرار آیت الله العظمی شبیری زنجانی در شهر مقدس مشهد با این مرجع عالی قدر دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله العظمی شبیری زنجانی، در ابتدای این دیدار که با ابراز علاقه متقابل طرفین به یکدیگر همراه بود، معظم له اشاره فرمودند: «در روایات وارد شده است بر اینکه انسان علاقه اش را به دوستانش ابراز نماید.»
در ادامه این دیدار آیت الله العظمی شبیری زنجانی از فعالیتهای آقای هاشمی پرسیدند که ایشان به تدوین خاطرات انقلاب و یک دوره تفسیر موضوعی قران اشاره کرد و گفت: مقدمه این تفسیر را در زندان نوشتیم. در آن سالها یک عده از فحول علماء مانند آیت الله العظمی منتظری و بزرگانی چون آیت الله مهدوی کنی در زندان بودند که با آنها طرح مبحث می شد و مسائل را بررسی می کردیم. این تفسیر باعث دسترسی آسان به آیات در موضوعات مورد نظر می شود.
آیت الله العظمی شبیری زنجانی با بیان این موضوع که این دوره تفسیری هنوز به دست ایشان نرسیده است، اقدام ایشان را تحسین کردند.
در ادامه، تفسیر یکی از آیات قرآن مورد بحث قرار گرفت که معظمٌ له به این نکته تاکید ورزیدند که در تفسیر قرآن باید قرآن بر اساس روایات معتبره تفسیر گردد و به صرف اختلاف ظاهری روایات با ظاهر قرآن، نباید روایات را کنار گذاشت.
در انتهای جلسه، دیدار به صورت خصوصی بین معظم له و آقای هاشمی و بدون حضور خبرنگاران ادامه یافت.
پس از پایان این دیدار مرجع عالی قدر تشیّع، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تا بیرون درب منزل بدرقه کردند.