اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • آخرین پیام نوروزی آیت الله هاشمی رفسنجانی

آخرین پیام نوروزی آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی در 29 اسفند 1394 پیامی برای نوروز 1395 خطاب به مردم ایران نوشته بودند که ضمن تشکر از آنان ، به تحلیل نوروز و ریشه ایرانی آن پرداختند.
آخرین پیام نوروزی آیت الله هاشمی رفسنجانی


بسم الله الرحمن الرحیم

نوروز، آغاز هم اعتدالی اجزای زمین و آب و هواست که نه سرمایش جان‌فرسا و نه گرمایش طاقت سوز است و جالب است که در الهام از همین سرمشق، اعتدال در بسیاری از برهه‌های زندگی اجتماعی و تاریخی ایرانیان، تبلور اراده و خواست مردم آگاه می‌شود.

حضور چشمگیر، موثر، هدفمند و همراهی معنادار زنان و جوانان این سرزمین با قاطبه‌ مردم در آخرین ماه سالی که گذشت و حضور حماسی آنان در روز تاریخی هفتم اسفند، برای انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، مکمّل راهی است که از خرداد 92 شروع کرده بودند که نشانه و سندی متقن، بر عمق و پیشینه‌ روح حقیقت‌جوی ایرانیان است.

مردمی که «استقلال و آزادی» را شعار محوری «جمهوری اسلامی»‌ برگزیده‌اند و با همان صلابتی که دوران دفاع مقدس را در تاریخ این سرزمین جاودانه کرده‌اند و از فردای پس از هشت سال جنگ تحمیلی، بازسازی، سازندگی و آبادانی خرابه‌های جنگ و عقب‌ماندگی‌های تاریخی را با اشاره و عنایت امام(ره) برنامه توسعه همه‌جانبه کشور قرار داده‌اند، پس از یک وقفه کوتاه، صلح، دوستی و آشتی‌طلبی خویش را نیز، با انتخاب مسئولان و نمایندگان به رخ جهانیان کشیده‌اند و همگان را به تحسین واداشته‌اند که منطق و استدلال، اساس تفکرات آنان در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌هاست.

و اینک در نوروز باستانی، یک بار دیگر، با هم میثاق می‌بندیم که به یمن قدوم این عید تحول‌آفرین که «احسن الحال» دعای قلبی همه‌ ما در کنار سفره‌ها‌ی هفت‌سین است، حقیقت، صداقت، صلح‌جویی و احترام به خرد جمعی را جایگزین ناراستی، دروغ، جنگ‌طلبی و خودمحوری می‌سازیم.

با تبریک نوروز به همه ایرانیان در اقصی نقاط کشور و همه‌ کسانی که در گستره‌ وسیع جغرافیای فرهنگی ایران، بهار را نقطه‌ آغاز سال می‌دانند، دعا می‌کنیم که در سال جدید، مسلمانان و ایرانیان در هر کجا که هستند، از ظلم و جنایت زیاده‌خواهان و کسانی که باعث بدنامی دین عزیز اسلام و مکتب تشیّع شده‌اند، نجات یابند و دنیا با استفاده از فرهنگ اصیل اسلام و آموزه‌های اخلاقی انسان، آرامش را به مردمانش هدیه نماید.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام