اخبار

همایش تقنین در جمهوری اسلامی

همایش تقنین در جمهوری اسلامی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود. قرار است در این همایش عملکرد رئیس فقید ادوار اول تا سوم مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرایند تقنین در جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار گیرد.
همایش تقنین در جمهوری اسلامی

همایش تقنین در جمهوری اسلامی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و دومین سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار می‌شود. قرار است در این همایش عملکرد رئیس فقید ادوار اول تا سوم مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در فرایند تقنین در جمهوری اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد.

این همایش به همت انجمن اندیشه و قلم و دانشگاه مفید قم، از ساعت 8 صبح روز پنجشنبه 13 دی ماه در دانشگاه مفید قم برقرار است و طی آن، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، علی مطهری نایب رئیس مجلس، قربانعلی دری نجف‌آبادی و مجید انصاری از اعضای شاخص مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنرانی خواهند کرد.

همچنین حسین مهرپور، حقوقدان برجسته کشور و محسن هاشمی رفسنجانی رئیس دفتر اسبق مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر سخنرانان این همایش خواهند بود.

بررسی فرایند تقنین در جمهوری اسلامی، نقش تعاملی مجمع تشخیص مصلحت نظام و ساختار تقنین کشور از دیگر موضوعات این همایش است.

حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه، دانشجویان و علاقه‌مندان به موضوع، در این همایش آزاد است.