اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • سرداران دیار کرمان، ویژه نامه نوروزی روزنامه آرمان ملی

سرداران دیار کرمان، ویژه نامه نوروزی روزنامه آرمان ملی

به راستی که در علم و تکنیک های روزنامه نگاری، یک عنوان کوتاه، در حد یک کتاب قطور حرف دارد، سرداران دیار کرمان، یکی از گویاترین عناوین رسانه ای است که روزنامه آرمان ملی برای ویژه نامه نوروزی خویش انتخاب کرد.
سرداران دیار کرمان، ویژه نامه نوروزی روزنامه آرمان ملی

«سرداران دیار کرمان» عنوان ویژه نامه نوروزی روزنامه آرمان ملی برای سال 1399است که با تصویری زیبا از دو سردار نام آور ایران معاصر، چاپ و منتشر شده است.

ویژنامه ای که علاوه بر گفت و گوی منتشر نشده ای از آیت الله هاشمی رفسنجانی، مطالب، مصاحبه، یادداشت و سخنانی از آیت الله سید حسن خمینی، حسن روحانی رئیس جمهور، محمد جواد ظریف، علی اکبر ناطق نوری، سید رضا صالحی امیری، یاسر هاشمی، غلامعلی رجایی، یحیی آل اسحاق، نعمت احمدی، محمد دادکان، عیسی کلانتری و مسیح مهاجری، در صفحه صفحه این ویژه نامه چاپ و منتشر شده است.

اگر عنوان این ویژه نامه را براعت استهلال بدانیم، باید به تعریف این اصطلاح بپردازیم که آیت الله هاشمی رفسنجانی  در تاریخ 28 مرداد 1393 در دیدار جمعی از مسئولین و دانشجویان ایرانی در هندوستان گفته بودند: « ما یک اصطلاح در طلبگی به نام براعت استهلال داریم. معمولاً این جمله را در ابتداء کتاب می‌نوشتند و آن را به صورت یک تابلوی کوچک در مقدمه کتاب نشان می‌دادند. یعنی با آوردن این جمله می‌خواستند بگویند که نهایتاً می‌خواهیم به کجا برویم.»

مطمئنا نویسندگان و مسئولن این روزنامه فخیم و مردمی، خوب می دانستند که به قول آیت الله هاشمی رفسنجانی « نهایتاً می خواهند به کجا بروند» که چنین عنوانی انتخاب کردند.

در اولین فرصت، مطالب این ویژه نامه برای استفاده بهتر و بیشتر محققان و مورخان و علاقه مندان در همین پایگاه منتشر خواهد شد.