اخبار

حقیقت نباید کتمان شود.

ساعت 24-«حقیقت را از مردم پنهان نکنید» این جمله بارها و بارها از سوی آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی بیان شده بود و تاکید ایشان بر آگاهی داشتن جامعه از امور، یکی ازدلایل هجمه گروه‌هایی به ایشان بود که منافع آنها در بی‌خبری جامعه تامین می‌شد! اگر تا دیروز حقیقت از اقشار مختلف به بهانه مصلحت پنهان می‌ماند اما در روزهای اخیر وضعیت به نحوی شده که حتی واقعیت از شخص دوم کشور یعنی رئیس‌جمهور هم پنهان می‌شود که همین موضوع سبب انتقاداتی شده و فرزندان آیت‌ا... هاشمی در صف نخست منتقدان به این پنهانکاری هستند.
حقیقت نباید کتمان شود.

صبح دیروز محسن هاشمی در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در ابتدا حوادث تاسف بار چند روز اخیر که در کرمان به درگذشت بیش از 60 نفر در تشییع جنازه، در فیروزکوه به 20 کشته در تصادف اتوبوس و سقوط هواپیما براثر اصابت سهوی را به همه ایرانیان تسلیت می‌گوییم. گفت: محور مشترک فجایع اخیر، نقش قصور و تقصیر مسئولان مربوطه و عدم پاسخگویی به افکار عمومی است. وی ضمن قدردانی از توضیحات ارائه شده و پذیرش قصور ومسئولیت اشتباه، گفت: باید توجه داشته باشیم بدتر از شلیک سهوی به هواپیما، شلیک عمدی به اعتماد عمومی است و چرا باید حقیقت از رئیس‌جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی پنهان نگهداشته شود و بعد از اعلام دولت‌های بیگانه به اطلاع مسئولان خودمان برسد؟ هاشمی ادامه داد که نباید عملکرد صداوسیما و رسانه‌های رسمی را در تهییج بیش از اندازه مردم و دوقطبی کردن فضای جامعه نادیده گرفت که برخی مشکلات کوچک را بزرگنمایی می‌کنند و از کنار مشکلات بزرگ با بی‌توجهی می‌گذرند. وی همچنین افزود: شاید بی‌مناسبت نباشد که به‌مناسبت سالگرد رحلت آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی، یادی از ایشان کنیم، البته مراسم سالگرد به‌دلیل همزمانی با مراسم ترحیم سردارشهید سلیمانی توسط مقام معظم رهبری، با یک هفته تعویق، پنجشنبه این هفته برگزار می‌شود اما امروز بیش از هر زمان دیگری، جای آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی خالی است و مردم در حسرت عقلانیت، خویشتنداری و تدبیر ایشان هستند. وی با بیان اینکه امروز کشور به وحدت نیاز دارد اما نه وحدتی که به معنای خاموشی و حذف صدای بخش بزرگی از جامعه به نفع افراطیون باشد. گفت: آیت‌ا... هاشمی منادی وحدت بود، اما وحدت را در میانه‌روی می‌دانست، میانه‌روی یعنی افراطیون وتفریطیون از مواضع خود کوتاه بیایند و کنار مردم حرکت کنند و اگر ما نتوانیم اعتماد عمومی و قدرت ملی را ترمیم کنیم، در برابر تهدیدات بیگانگان آسیب‌پذیر خواهیم بود. رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: برای ترمیم اعتماد ملی نیاز به مسئولیت پذیری مقامات داریم نه فرافکنی و انداختن تقصیرات به گردن دیگران یا زیردستان، در اتفاقات کرمان و تهران، قطعا کسانی مقصر هستند و باید مسئولیت را بپذیرند.

نباید با پنهانکاری، ذائقه مردم را تلخ کرد

یاسر هاشمی پسر دیگر آیت‌ا... هاشمی هم دیروز با اشاره به تعویق برگزاری مراسم سالگرد پدر گفت: همه چیز برای برپایی یک مراسم وزین آماده بود که صبح روز جمعه، خبر شهادت سردار سلیمانی همه کشور و حتی ملت‌های منطقه را در بهت و غم فرو برد. وی افزود: برای شخص بنده، اگر نگویم این خبر بیشتر از داغ پدرم بود، مانند خبر ناگهانی ارتحال آیت‌ا... هاشمی، در این مصیبت سوختم. یاسر هاشمی با بیان این جمله که آیت‌ا... هاشمی وحدت را تنها مرهم به هنگام زخم‌های کاری بر پیکر جامعه می‌دانستند، گفت: وحدت مد نظر دلسوزان واقعی اسلام و انقلاب اسلامی، برپایه اعتدال و میانه‌روی است. وحدتی می‌تواند کشور را از تنگناها عبور دهد که افراطیون و تفریطیون، دست از خود حق پنداری‌ها بردارند و در کنار مردم به سوی تعالی و آرامش حرکت کنند. یاسر هاشمی افزود: آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی همیشه وحدت واقعی را پرهیز از افراط و تفریط می‌دانستند و تاکید می‌کردند که معیار یک جامعه مردمسالار دینی، خواست اکثریت مردم است و اقلیت نباید با دروغ و پنهانکاری، ذائقه مردم را تلخ کنند. یاسر هاشمی، تلاش یک عده برای پنهانکاری حقیقت تلخ شلیک موشک به هواپیمای اوکراینی را مخدوش کننده وحدتی دانست که به خاطر شهادت سردار دل‌ها، قاسم سلیمانی در جامعه ایجاد شده بود. وی با اشاره به اتفاقات پس از شهادت قاسم سلیمانی و سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: پنهانکاری یک خطای انسانی که یک حقیقت تلخ بود، شلیک به اعتماد ملی بود. یاسر هاشمی افزود: البته خطای سهوی شلیک و خطای عمدی پنهانکاری هیچ از جایگاه سردار سلیمانی در دلها نمی‌کاهد، چون شهید سلیمانی بحق سردار دل‌ها بود و هست. یاسر هاشمی در بخش پایانی سخنانشان گفت: همه ما در برنامه‌های سردار شهید شرکت کردیم و خواهیم کرد و ان‌شاءا... مراسم سومین سال ارتحال آیت‌ا... هاشمی، روز پنجشنبه، 26 دی ماه در سالن برگزاری اجلاس سران در تهران برگزار می‌شود.

منبع: روزنامه آرمان ملی