اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • بی‌بند و باری مطبوعات به نام آزادی

بی‌بند و باری مطبوعات به نام آزادی

خاطرات آیت الله هاشمی: شب میهمان آیت‌الله خامنه‌ای بودم. درباره مسایل اصفهان و بازدیدشان از دانشگاه صحبت شد. معلوم شد، به خاطر گزارش‌های اغراق‌آمیزی که به ایشان داده‌اند، نگران حوادث جمعه گذشته اصفهان بوده‌اند. از نتایج پیام‌شان راضی‌اند و از من هم انتظار دارند که در این‌گونه مسایل روز صحبت‌کنم. از اینکه پذیرفته‌ام به قم بروم، خوشحال شدند.
بی‌بند و باری مطبوعات به نام آزادی

برای اختتامیه مراسم سمینار [بررسی روند اشغال] فلسطین، از منزل به دانشگاه علامه طباطبایی رفتم. آقای احمد جلالی، جمع‌بندی بحث‌های سمینار را گزارش کرد و دکتر نجف‌قلی حبیبی، رییس دانشگاه خیرمقدم گفت. سخنرانی مفصلی دربارة روند شکل‌گیری دولت اسراییل به صورت تحلیلی ایراد کردم. آقای روژه‌گارودی هم بود؛ مطالبه مقاله‌ای را کرد که در ملاقات قبل، برای کتابش خواسته بود.
به دفترم رفتم. تا عصرکارها را انجام دادم. برای برنامه چند بخشی [صهیونیسم در گذر زمان] دربارة فلسطین، مصاحبه‌ای با [شبکه دو] صدا و سیما کردم و به سئوالات زیادی جواب دادم. آقایان [محمدرضا] رحیمی، استاندار سابق کردستان و [عزت‌الله] ضرغامی، معاون سینمایی وزیر ارشاد آمدند. ضمن تأکید بر وفاداری، نسبت به افکار و سیاست‌های دولت سازندگی گفتند، جمع زیادی از مدیران چنین‌اند. در محافل‌شان می‌گویند که بدون چنین سیاست‌هایی، اوضاع کشور سامان نمی‌گیرد. خواستند ارتباط فعالی با آنها برقرارکنم.

 شب میهمان آیت‌الله خامنه‌ای بودم. دربارة مسایل اصفهان و بازدیدشان از دانشگاه صحبت شد. معلوم شد، به خاطر گزارش‌های اغراق‌آمیزی که به ایشان داده‌اند، نگران حوادث جمعه گذشته اصفهان بوده‌اند. از نتایج پیام‌شان راضی‌اند و از من هم انتظار دارند که در این‌گونه مسایل روز صحبت‌کنم. از اینکه پذیرفته‌ام به قم بروم، خوشحال شدند. از سیاست وزارت ارشاد در مورد بی بندوباری مطبوعات به‌نام آزادی ناراضی‌اند و گفتند، با آقای [عطاءالله] مهاجرانی، [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]، برای اصلاح، با تُندی اتمام‌حجت کرده‌اند و منتظر اقدام هستند.