سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

  • شنبه ۳ اسفند ۱۳۶۴

جلسه: 235  
شهادت عده‌ای از نمایندگان مجلس و قضات و روحانیون در سقوط
هواپیمای مسافربری به وسیله رژیم بعثی عراق

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم، اناللّه وانا الیه راجعون. جای دوستان و عزیزان همکارمان امروز در این جلسه خالی است و اما بیشتر، ما از آنها عقب هستیم جای ما در بزم ربانی و روحانی با شکوه شهدا در محضر ربوبی خالی است و ما عقب هستیم.
مجلس شورای اسلامی این افتخار را خداوند عطا کرده به او که همراه و همرنگ مردم و رزمندگان باشد. در دوره قبل در حساس ترین مقاطع تاریخ انقلاب، مجلس شورای اسلامی با تقدیم دهها شهید حرکت انقلاب را تسریع کرد و خون جدید به رگهای انقلاب تزریق کرد. یاد شهدای این مجلس در کنار سایر شهدا همیشه مایه الهام و حرکت مردم است. و همرنگی تا آنجاست که در آستانه سال هشتم انقلاب هشت شهید را ما دادیم و حتی در نام در عدد و با عملیات والفجر 8 با رمز عددی 8 ما همراه شدیم. من به خانواده‌های محترم این عزیزانمان و هم تبریک تسلیت عرض می‌کنم تبریک به خاطر سعادتی که خداوند به آنها داد و آنها را در زمره خانواده‌های عزیز شهدای انقلاب و اسلام قرارداد. به خودمان هم تبریک می‌گوئیم که ما لیاقت بازماندگان شهدا را پیدا کردیم که مجلسمان بازمانده شهدا باشد. آقای محلاتی هم از ما بود از مجلس شورای اسلامی بود، نماینده دوره قبل بود و بقیه شهدا هم از ما هستند. چه آنهایی که پاسدار این برادران بودند و چه آنهایی که در مسند قضایی خدمت می‌کردند. روحانیونی که برای تبلیغ و اعلام پیام الهی به طرف مسئوولیت‌های خودشان و مناطق خدمتشان می رفتند. انصافاً با دیدی که ما از دنیا و آخرت داریم و از دیدگاه جهان‌بینی اسلام، روزهای شیرینی باید برای ما باشد، سفره نعمت الهی برای کسانی که لیاقت این نعمت را دارندباز است و راه جهاد، راه مقابله در راه خدا و پیوستن به ربیون در رکاب انبیاء و اولیاء، راه اتصال به شهدای کربلا و احد و بدر امروز برای ما در سایه این رهبری و در سایه این انقلاب باز است. ما متأسف نباید باشیم از اینکه همرنگ ملتمان هستیم. در شرایطی که ما در سراسر کشور مردممان با خانواده‌های شهدا با لبخند غرور آفرین جنازه‌های شهدای خودشان را تشییع می‌کنند ما قیافه‌هایمان به خاطر از دست دادن همکارانمان گرفته نخواهد بود و ما هم همراه آنها هستیم. به برادرانمان و همکارانمان عرض می‌کنیم آنهایی که رفتند از ما جلو افتادند ما انتقام آنها را خواهیم گرفت و انتقام آنها در راه خدا و برای انقلاب و برای اسلام است و برای نجات محرومان دنیاست. انتقامی که ما می‌گیریم برای تشفی خاطر نیست، برای خاموش کردن احساسات تحریک شده نیست، بلکه برای اهدافی است که اینها به خاطر آن شهید شدند و تعبیر دیگر این انتقام ادامه راه آنهاست. ما با آنها پیوند می بندیم که راه آنها را ادامه می‌دهیم و رزمندگان ما با پیشرویهایشان اهداف آنها را تأمین خواهند کرد و ما به کار خودمان ادامه می‌دهیم که همان خواسته‌های آنهاست والسلام علیکم و رحمه‌اللّه.
نمایندگان - اللّه اکبر، اللّه اکبر، اللّه اکبر، خمینی رهبر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر شوروی، مرگ بر منافقین و صدام، مرگ بر اسرائیل.
رئیس - فکر می‌کنم یاد برادرانمان برای تجدید خاطره‌های گذشته و برای حال مجلسمان مفید باشد. برادرمان رزاقی نیا نماینده تنکابن، برادرمان یعقوبی نماینده تربت حیدریه، شهید شاهچراغی - شهید سلطانی، نمایندگان دامغان و کرج - شهید کلاته‌ای نماینده بجنورد- شهید معرفی زاده، نماینده خرمشهر قهرمان و مظلوم - شهید دامغانی نماینده رامهرمز و شهید رحیمی برادر شهید رحیمی دیگر نماینده مردم ملاوی یادشان بخیر و افتخار برای خانواده‌های محترمشان، دستور جلسه را شروع کنید تا بعد شرکت می‌کنیم در مراسم.