سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

نطق پیش از دستور ریاست مجلس شورای اسلامی آیت الله هاشمی رفسنجانی

شهادت امام هفتم

  • تهران-مجلس شورای اسلامی
  • شنبه ۹ خرداد ۱۳۶۰

جلسه: ۶۰/۳/۹ -

 

برنامه صحبت‌های پیش از دستور امروز با درخواستی از برادرانی که برای صحبت کردن وقت داشتند - اما خودشان نیستند - حذف می‌شود. یک تذکر کوتاه می‌دهم آن‌هم برای اطلاع مردم جمعی از نمایندگان امروز تأخیر داشتند و بعضی‌ها هم آمده بودند و برای کاری از مجلس بیرون رفتند و در حدود دو ساعت و نیم، نزدیک به سه ساعت وقت مجلس ضایع شد. این وقت انقلاب است. این وقت مردم است. ما اسامی این آقایان را هرچند که عذر هم داشتند (اگر عذرشان ‌موجه بود بعداً اعلام می‌کنیم) از طریق رادیو و تلویزیون و روزنامه‌ها می‌گوییم که‌مردم بدانند نمایندگانشان مسامحه می‌کنند. این تضییع وقت انقلاب و مردم‌است. نزدیک 180 نفر نماینده سه ساعت در این مجلس روی این صندلی‌هامنتظر نشستند، اما آقایان نیامدند. این هم ظلم به نمایندگان است و هم به اعتباراینان و مجلس صدمه می‌زند. مخصوصاً با این بیانات اخیر امام، این آقایانی که ‌امروز بدون عذر موجه نیامدند، دیگر هیچ عذری پیش خداوند و مردم ندارند.

به مناسبت شهادت امام هفتم، پیشوای عظیمی که عمرشان را در زندان و تبعید و مبارزه با رژیم سفاک هارونی گذراندند، به محضر مقدس امام عصر (عجل الله‌فرجه الشریف) تسلیت می‌گوییم.

خوشبختانه شیعیان در تداوم آن مبارزات، امروز در کشور ما ایران این رهبرعظیم‌الشأن را دارند که خواسته‌های ایشان را تحقق می‌بخشند. جمهوری اسلامی‌تداوم همان مبارزات مخلصانه این رهبران عظیم الشأن است. البته اگر مجلس به‌طور معمول و تشکیلات حکومتی هم به نام ایشان تعطیل می‌کردند، چیزی نبود؛ اما آنها حتماً دلشان بیشتر می‌خواهد ما کار بکنیم و این انقلاب را به جایی‌برسانیم. تحقیقاً ارزش کارکردن از تعطیل کردن در نظر ائمه بیشتر است؛ بنابراین‌ما از اینکه کار می‌کنیم خودمان را در پیشگاه آنها سربلند می‌بینیم.