مصاحبه
  • صفحه اصلی
  • مصاحبه
  • مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی آغاز سفر به استان خراسان مصاحبه کننده : خبرنگار صدا و سیمای مرکز مشهد

مصاحبه آیت ا... هاشمی رفسنجانی آغاز سفر به استان خراسان مصاحبه کننده : خبرنگار صدا و سیمای مرکز مشهد

  • فرودگاه مشهد
  • دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۲

 

اهداف سفر به استان خراسان

بازدید از چند طرح عمرانی

È ضمن خیر مقدم به حضرت‌عالی، بفرمایید در این سفر چه اهداف و برنامه‌هایی را دنبال می‌کنید؟

É بسم‌اللّه الرحمن الرحیم. عمدتآ برای زیارت آمدم، البته در خدمت آقای طبسی برنامه‌ای با حوزه داریم. اگر توفیق پیدا کنیم، شاید تا سبزه‌وار برای مراسم شهدا برویم.

È از طرح‌های عمرانی استان هم بازدید دارید؟

É طبعآ وقتی در خدمت آقای طبسی باشیم، یکی از کارهای ما این است.

È خیلی متشکریم.

É موفّق باشید.

 

مصاحبه در پایان بازدید از پروژه بافق - مشهد

 

زمان: 266 82

مکان : محل پروژه

مصاحبه کننده : خبرنگار صداوسیمای مرکز مشهد

 

امتیازات بیمارستان امام

رضا(ع)

نقش بیمارستان امام رضا در

پیشرفت آموزش و تربیت

نیروی انسانی

راه‌آهن بافق- بندرعباس از

برنامه‌های استراتژیک کشور

Èجناب آقای هاشمی شما از دو طرح بزرگ، طرح ساخت بزرگ‌ترین بیمارستان استان خراسان و همچنین اجرای طرح راه‌آهن مشهد - بافق بازدید فرمودید. روند اجرایی این طرح‌ها را چگونه دیدید و ارزیابی شما از اجرای این طرح‌ها چیست؟

Éبیمارستان امام رضا(ع) نباید بزرگترین بیمارستان استان باشد، ولی ظاهرآ مدرن‌ترین بیمارستان است. بناست سیصدوبیست تخت داشته باشد. شما در مشهد بیمارستان بزرگتر هم دارید. ولی آن بیمارستان فوق تخصصی است و بناست یکی از بیمارستانهای مهمّ آموزشی و تحقیقاتی کلّ منطقه خاورمیانه باشد.

از اوّل کار در جریان بودم. فکر می‌کنم گام بزرگی در پیشرفت آموزش، تحقیق و تربیت نیروهای سطح بالا و همچنین جذب بیمار از منطقه است. کارهای آن نزدیک تمام است و باید تجهیزات را نصب کنند.

راه‌آهن بافق - مشهد جزو برنامه‌های استراتژیک کشور است. یعنی اگر ما بخواهیم کریدور شمال - جنوب را کاملا فعّال کنیم که باید بکنیم، خیلی اهمیّت دارد و باید جایگزین خیلی از جاها شود. این راه‌آهن برای ما استراتژیک است. بدون ساخت این راه‌آهن نمی‌توان آن اهداف را پیاده کرد. خوشبختانه این دو، سه سال اخیر هم سرعت ساخت خیلی بالا رفته است و این‌طور که آقای مهندس افشار می‌گویند، امیدوارند بتوانند ظرف

تأثیرات مثبت راه‌آهن بافق-

بندرعباس در ایران

مثلا یک سال آینده اینجا را به بهره‌برداری برسانند.

من جاهای سخت را دیدم و این تونل یکی از گره‌های این مسیر بوده است و الحمدللّه جاهای سخت درست شده است. در مجموع فکر می‌کنم یک کار ماندگار و بسیار مهمّ برای کشور در حال انجام شدن است و ایران یکی از مسیرهای بسیاربسیار مهمّ شمال و جنوب خواهد بود که این مسیر نقش بزرگی در آن بخش دارد و به راه‌آهن بندرعباس - تهران وصل می‌شویم و بندرعباس را به آسیای میانه و بعدآ به روسیه خیلی نزدیک می‌کند.

Èخیلی متشکر.

Éموفّق باشید.

 

مصاحبه آغاز سفر به سبزوار

 

زمان: 276 82

مکان :  فرودگاه سبزوار

مصاحبه کننده : خبرنگار صدا و سیمای مرکز مشهد

 

آرزوی دیدار با مردم

سبزوار

کنگره‌های شهدا، یکی از

راههای آشنایی جوانان

با دوران دفاع مقدس

الهام‌بخشی اهداف شهدا

برای جوانان

È حضور حضرت‌عالی را در استان خراسان و شهر شهیدپرور سبزوار خیر مقدم عرض می‌کنیم. برای شرکت در اجلاسیه کنگره‌ی سرداران شهید و 1600 شهید سرافراز شهرستان سبزوار به این شهر سفر کردید، بفرمائید چگونه می‌توان نسل نو و جوانان میهن اسلامی را با دستاوردهای دوران دفاع مقدّس آشنا کرد؟

É من ضمن اینکه خیلی خوشحال هستم که توفیق پیدا می‌کنم اینجا مهمان شهدا و خانواده‌های شهدا باشم، این را از افتخارات دوران کاری خود می‌دانم. همچنین دیدن مردم سبزوار برای من یک آرزو است. به‌خاطر سوابقی که با اینجا دارم، می‌خواستم سبزوار را ببینم.

فکر می‌کنم یکی از بهترین راهها آشنا کردن جوانان با دوران دفاع مقدّس همین برنامه‌های بزرگداشت شهداست. چون راهی که شهدا رفتند و فداکاریهایی که اینها کردند، می‌تواند برای هر جوانی الهام بخش و راهنما باشد. هیچ کس نمی‌تواند در مقابل فداکاری شهدا، جانبازان، آزادگان و مفقودان بی‌تفاوت باشد. هر کس با هر چه مخالف باشد، با اینها آشتی می‌کند. فکر می‌کنم یکی از کارهای خوب همین بود. لذا باید از کسانی که برنامه‌های معرّفی شهدا را در دستور کار دارند، قدردانی کرد.