سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع کارکنان بانک‌ها در مقابل مجلس

سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع کارکنان بانک‌ها در مقابل مجلس

  • سه شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۶۷

 

«اَلْحَمْدُالِلّهِ ربِّ الْعالَمین وَ اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللّهِ آلِهِ أَجْمَعیüنْ»

تشکر و قدردانیاز برادرانی که در این لحظه حساس به فکر مطرح کردن مقاومت خلق مبارز و ایثارگر ما افتادند و از انجمن‌های اسلامی بانکها و بعضی وزارتخانه‌های دیگر که ترتیب حضور در مقابل مجلس شورای اسلامی را برای ابراز تنفر از سیاست زورگویانه آمریکا دادند، تشکر می‌کنم.

من از طرف همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقدم شما را در مقابل مجلس شورای اسلامی گرامی می‌دارم. ما مشغول بحث در جلسه بودیم، اگر کمی معطل شدید، الان همه به خاطر حضور در اینجا جلسه را موقتاً قطع کردیم و خدمت شما آمدیم.

گلایه از نقطه قابل توجه برای دنیا و برای مردم ما این است که ما مواجه هستیم با سازمان مللزورگوئی و حرکات قلدر مأبانه از کسانی که متعهد هستند در سازمان ملل که حامی حق و عدالت و موازین بین‌المللی باشند، کسانی که در رأس آنها آمریکاست.

 

از سازمان ملل و از شورای امنیت به شدت گله‌مندیم و انتقاد داریم از آنها که وظیفه خودشان را در این برهه حساس انجام نمی‌دهند، با این همه، همه آنها در اظهارات خصوصیشان قبول دارند که عراق متجاوز و جنگ افروز است، از یک اظهار نظر ساده و از محکوم کردن آن خودداری می‌کنند و من نمی‌دانم کسی که یک چنین وضعی دارد چه صلاحیتی را دارد که رأی داشته باشد در سازمانی که به خرج سازمان برای تأمین امنیت و آرامش دنیا بوجود آمده است. حادثه‌ایی مثل حادثه حلبچه کافی است که هر انسانی را هر قدر گستاخ در مقابل موازین و مقدسات بین‌المللی باشد به پرواز درآورد که از خودش اظهار وجودی بکند که یک دولتی مردم خودش را با این شیوه وحشی گرانه و سبعانه قتل عام کند و نسل‌سوزی بکند و چیزی که تقریباً همه رسانه‌های غربی اعتراف کردند.

 

ما می‌بینیم باز سازمان ملل و شورای امنیت و این دولتهای بزرگ مثل آمریکا و دیگران خفه می‌شوند در مقابل این، اگر هم حرفی می‌زنند در مقابل این که مثل آمریکا که محکوم می‌کنیم، ضمن محکوم کردنش یک اما و اگری هم می‌گذارد، اگر هم بگذارد که حرف خودش را از اثر و اعتبار می‌اندازد بعد همین متجاوز آمده در خلیج فارس، آبراهه بین‌المللی و شاهرگ حیاتی دنیا، نقطه حساس و در عین حال خطرناک دنیا، شرارت راه انداخته و خودشان بارها و بارها گفتند که ما می‌دانیم جنگ نفتکش‌ها و شرارت در خلیج فارس را عراق آغاز کرده و جمهوری اسلامی بارها و بارها اعلام کرده که اگر عراق در دریا شرارتی نکند ما آنجا حافظ امنیتیم و هیچ پاسدار امنیتی در خلیج فارس نیست و ما خودمان، با خرج خودمان امنیت را تأمین می‌کنیم، که در طول جنگ هم این را ثابت کردیم.

چهره گستاخانهحالا ببینید این دولت متجاوز آمریکا چه چهره گستاخانه‌ای می‌گیرد در آمریکامقابل این حرف، این حضور نیروهای باند ناتو در خلیج فارس یعنی چه؟ وقتی که یک طرف می‌گوید با صراحت که به شرارت خودش ادامه می‌دهد و طرف مظلوم دیگر هم می‌گوید که من مقابله به مثل می‌کنم آن هم نسبت به
کسانی که شرکاء جنگ هستند و آن هم خاکشان و بندرشان و پولشان و همه چیزشان و فضا و اطلاعاتشان در خدمت متجاوز و عنصر شرور جنگ است.

اینها می‌آیند و به گونه‌ای حضور پیدا می‌کنند که دست متجاوز را باز کنند و دست مظلوم را ببندند، همان سیاست مسخره سنگ را بستن و سگ را آزاد گذاشتن، که این ضرب‌المثل مسخره دنیا امروز متأسفانه مصداقش یک ابر قدرت است که به عنوان حفظ امنیت در خلیج فارس آمده است. خوب بی‌انصافها اگر شما راست می‌گویید و امنیت را می‌خواهید، خوب راه امنیت که روشن است ما نمی‌توانیم بپذیریم و خلق‌های دنیا نمی‌توانند بپذیرند که عراق گوش به حرف شماها نمی‌دهد، و شما نوکرانتان در خلیج فارس پشتیبان عراق هستند، اگر این قارون‌های خلیج فارس بودجه نفت عراق را قطع کنند و اگر اجازه ندهند روزی سیصدوپنجاه هزار بشکه نفت از سوی عراق ببرد و اگر تهدید بکنند که در صورت شرارت راه آن را می‌بندیم، اگر آمریکائی‌ها بگویند در صورت شرارت بندر عقبه را می‌بندیم، جاده‌های ترکیه را می‌بندیم اگر چنین حرفی بزنند شما چرا لقمه را مستقیم نمی‌خورید و چرا دور سرتان می‌چرخانید و بعد لقمه را می‌خورید. دست ما را ببندید که مقابله به مثل که حق عادلانه ماست و دنیا شناخته، انجام ندهیم. و در عمل دست متجاوز را باز کنید که هر کاری و هر شرارتی که خواست انجام بدهد، حالا شما که اسمش را می‌گذارید گشتی‌های بی‌طرف، با این اسم هم وجدان خودتان را قانع کردید و هم دنیا را قانع کردید. واقعاً کویت در جنگ خلیج فارس بی‌طرف است!؟ واقعاً عربستان بی‌طرف است!؟ شما نمی‌دانید که آواکسهای خودتان در عربستان در خدمت حزب بعث متجاوز است!؟

شما نمی‌دانید بندرهای کویت در خدمت حزب بعث متجاوز است، شما نمی‌دانید که جزیره بوبیان در خدمت بعث است و شما خودتان شریک هستید و به دستور شما این کارها انجام می‌شود، چرا این قدر در دنیا گستاخی می‌کنید و اعتماد نیم بندی که بعضی مردم به این جوامع بین‌المللی و به این چیزها پیدا کرده بودند، اینها را از دستشان می‌گیرید و مردم را به این صورت در می‌آورید
که برای احقاق حقشان به دنبال چیز دیگری می‌روند و ما اگر می‌خواستیم تسلیم این‌گونه باج خواهی‌ها بشویم انقلاب نمی‌کردیم.

ملتی که با دست خالی انقلاب کرد و شما و نوکرانتان را از این کشور مثل روحیه انقلابیزباله بیرون ریخت و ملتی که هشت سال جنگید تا دست بالا را در جنگ پیدا مردمکرده، ملتی که زیر بمباران و موشک باران رأی دادن را فراموش نکرد و بیش از همیشه در صفوف رأی‌گیری مانده، ملتی که بارها و بارها آزمایش داده که برای حفظ اسلام و انقلاب اسلامی خون جوان و مال برای او ارزشی ندارد با این تهدیدهای شما هر چقدر هم که جدی باشد از میدان آیا فرار می‌کند و از حق خود برمی‌گردد؟. به هر حال ما در پایان عرضمان شما را به خداوند می‌سپاریم و تشکر می‌کنیم از شما و رزمندگان عزیزمان و ملت غیور و مسلمان که همچنان در صحنه می‌مانند و تهدیدهای آنها شما را نمی‌لرزاند و ان‌شاءالله با نصرت الهی به این شرورتها پیروز خواهیم شد.

            والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته