سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع پاسداران پایگاه مالک اشتر و مقداد

سخنرانی آیت ا... هاشمی رفسنجانی در جمع پاسداران پایگاه مالک اشتر و مقداد

  • سه شنبه ۲۶ مهر ۱۳۶۷

 

«اَلْحَمْدُالِلّهِ ربِّ الْعالَمین وَ اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللّهِ آلِهِ أَجْمَعیüنْ»

عذرخواهیمن قبلاً عذر می‌خواهم از خانم‌ها و آقایان که زود باید بروم، چون شورای بازسازی داریم و از مجلس آمده‌ام و باید بروم و چون از پیش قرار ملاقات با شما را گذاشته بودند فعلاً 2-3 جمله موقتاً با شما صحبت می‌کنیم و می‌گذاریم یک روزی که ان‌شاءالله پایگاه بیاییم و آنجا با شما صحبت بکنیم.

اولاً خیلی خوش آمدید به مجلس هم خانواده‌های معظم شهدا و هم شماها. کاری که شما دارید، من فکر نمی‌کنم به این آسانی بشود دست از آن برداشت و یا کشور و انقلاب ما از آن بتواند بی‌نیاز بشود.

شیوه کار وبه هر حال ما باید در مورد شیوه کار فکر بکنیم. باید مردم‌مان را همیشه برنامه آیندهسازمان‌دهی بکنیم، جوانان را آموزش بدهیم و آماده نگه داریم.

آموزش‌هایی از نوع کارهای رزمی و آمادگی دفاعی بهترین وسیله برای حفظ روحیه سالم جوانان است. خوب، یکی از چیزهایی که در دنیا وسیله‌ای است برای رشد جسمی و هم پر کردن اوقات فراغت و هم سازندگی جوان‌ها که در دوران جوانی خیلی نیاز دارند، ورزش کردن است.

کشور ما با توجه به وضعی که دارد و به خاطر محتوای انقلاب، آمادگی رزمی و دفاعی جزء ضرورت‌های ماست و مخصوصاً اثری که حالات رزمی در حفظ روحیه انقلابی می‌تواند داشته باشد. شما و همه جاهائی که کاری شبیه شما می‌کنند با توانی که دارید می‌توانید این برنامه را به خوبی ادامه بدهید.

بسیج 20 میلیونی بدون این پایگاه‌ها و پشتیبانی‌ها نمی‌تواند به کار خودش به خوبی ادامه بدهد. سپاه یکی از مأموریت‌های اصلی‌اش، آموزش و سازماندهی و حفظ ارتباط با مردم است که از طریق مراکز باید انجام بدهند.

خود خانواده‌های شهدا، ضمن اینکه بنیاد شهید مسئولیت اداره امور فرهنگی و مسائل خاص آنها را به عهده دارد، ارتباط بچه‌های شهدا و خانواده‌های شهدا با این‌گونه مراکز می‌تواند برای آنها که عزیزانشان را در راه دفاع از اسلام از دست داده‌اند، آن حالت تقدس را حفظ کند. به‌هر حال شما سلام بنده را به همه همکارانتان ابلاغ کنید و ان‌شاءالله ما شاهد برنامه‌های بهتری و حساب شده‌تری که در آن عجله هم نباشد، - ما تا به‌حال مجبور بودیم روزمره کار بکنیم - باشیم.

به خاطر مسائلی که جنگ بر ما تحمیل کرده، اگر جنگ ادامه داشته باشد کار ما باید باز از این هم، سازماندهی‌تر و بهتر انجام بشود، اگر جنگ متوقف بشود دوران جدیدتری پیش می‌آید که باید با برنامه‌ریزی و حساب و زمان‌بندی شده بتوانیم وظیفه تربیت و حفظ روحیه انقلابی و رزمی را در میان مردم خودمان حفظ بکنیم.

از همه شما باز متشکریم و خیلی خوش آمدید.

            والسلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته