سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح شرکت کابل‌های مخابراتی شهید قندی کرمان

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مراسم افتتاح شرکت کابل‌های مخابراتی شهید قندی کرمان

  • کرمان
  • چهارشنبه ۲۵ تیر ۱۳۷۶
پیشرفت صنعتی شرکت کابل شهید قندی/ شرکت کابل شهید قندی، سرمایه‌ای ارزشمند و ملی/ کاهش هزینه‌ها در ابتکارات نیروها/ ظرفیت ایران برای رقابت با دنیا در کابل‌سازی/ همکاری مثال‌زدنی مسئولان استان کرمان

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله والسلام علی رسول الله و آله

با توجه به اینکه همگی شما خسته‌اید، فقط چند کلمه را خدمتتان عرض می‌کنم. دفعه قبل که به اینجا آمدم، طرز کار و نظم این کارخانه بزرگ تولیدی، برایم بسیار جالب بود و این بار که بعد از چند سال آمدم، کار جدید را پیشرفته‌تر، تمیزتر و الحمدلله مقدار زیادی از آن را با تکیه به نیروهای تلاشگر صنعتی داخلی دیدم. به خاطر این کارهای بزرگی که در کرمان سامان داده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم.

اگر وزارت پست و تلگراف و تلفن می‌تواند این کارهای بزرگ را در کشور انجام دهد و آمادگی دارد که سالی دو میلیون تلفن واگذار کند، یکی از عوامل مهمّش وجود همین سرمایه‌های عظیم فنّی و تولیدی است. این کارخانه یکی از بهترین کارخانه‌های کابل‌سازی و برای کشور ما یک سرمایه ارزشمند ملّی و برای خود وزارتخانه وسیله بسیار خوبی برای توفیق است.

اگر این همه کابل را بخرید و وارد کنید، تحقیقاً نمی‌توانیم شاهد پیشرفتی با این وسعت باشیم. اگر امروز مخابرات در انجام برنامه و جلو افتادن از برنامه پیشتاز است، به خاطر این است که از این مراکز مهم ّتولید و پشتیبانی استفاده می‌کند. ابتکاراتی که در جهت کم شدن هزینه‌های ارزی و بومی‌کردن مواد مصرفی کارخانه کردید، خدمات جاویدانی است و اعتماد بیشتری برای کار آینده کشور فراهم می‌کند.

 

با توضیحاتی که شنیدیم، می‌توانیم به زودی با کشورهای سازنده کابل در دنیا رقابت کنیم و نمونه‌های کابل‌های مسی ساخته شده در ایران مایه خوشحالی مردم ماست. مردم ما از این همه تلاشی که می‌شود، سپاسگزارند، بخصوص در استان یزد که همکاری بسیار صمیمانه‌ای بین شما و مسئولان اصلی استان، امام جمعه محترم و فعال و استاندار تلاشگر و دلسوز و سایر کسانی که به خوبی در این استان خدمت می‌کنند، وجود دارد.

به هر بخشی که وارد می‌شویم، می‌بینیم که به خوبی از عهده نیازهای مردم برمی‌آیند. این موفقیت‌ها مرهون روحیه همکاری و نظارتی است که در فضای استان کرمان وجود دارد.

خداوند موفقیت شما را بیشتر کند و انشاءالله که مردم ما از زحمات شما در آینده بیش از گذشته بهره بگیرند. سلام بنده را به همه همکارانتان برسانید و از آنها تشکر کنید.

 والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

 

تصاویر ضمیمه