سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی

  • ساختمان قدس
  • یکشنبه ۸ خرداد ۱۳۸۴

بسم‌الله الرحمن الرحیم
الحمدلله و السّلام علی رسول الله و آله
از اظهاراتی که کردید، ممنون هستم. برای همه روشن است که قرارم این بود که نیایم و همه مقدمات را تا حدی که توانستم انجام دادم، ولی نشد. آخرش این بود که با رهبری به مذاکره پرداختم تا فشاری پشت سرکاندیداها باشد که اتحاد کنند. گفتم اگر اختلاف کردند، می‌آیم. هم نظر رهبری و هم نظر من بود که ترتیبی بدهیم تا کسی دیگر بیاید و ما هم از او حمایت کنیم. اگر کسی می‌آمد و با رأی قابل قبول که شأن رئیس جمهور و مردم است، داشت، نمی‌آمدم.
این را می‌خواستیم که راه این کار اتحاد بود. رقابت باید میان جریانهای مختلف باشد. در کنار این مسائل، دعا می‌کردم – پیش خودم به خداوند گفتم که من برای خودم چیزی نمی‌خواهم – هرچه مصلحت نظام و کشور است، همان پیش بیاید. این کار را به خداوند واگذار کردم و از آن لحظه خیال من راحت شد و هیچ اضطراب و دغدغه‌ای ندارم.
رهبری گفتند برای این دفعه خیلی نگران هستند و از خدا خواستند هرچه خیر است، پیش بیاید. انشاءالله که چند روز آینده هم درست پیش برود. انشاءالله همان بشود که خیر مملکت است. سال خیلی سختی در پیش داریم. برایمان روشن است که از سالهای سخت تاریخ ماست. اگر از امسال خوب عبور کنیم، در آینده هم می‌توانیم برای مردم فکری کنیم. ما هرچه می‌خواهیم از خدا می‌خواهیم و خودمان اسباب هستیم.
و السّلام علیکم و رحمه الله