سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خانواده‌های برادران حفاظت

سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی در جمع خانواده‌های برادران حفاظت

  • سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۷۶
لزوم نزدیکی انسان به خدا در ماه رمضان/ لزوم جبران کمبودهای اخلاقی در ماه رمضان/ زحمات برادران پاسدار تیم حفاظت در دوران ریاست جمهوری/ نقش پاسداران در دور کردن بسیاری از خطرات از انقلاب/ رفت و آمدها از رسم‌های خوب اسلامی/ لزوم تربیت صحیح بچه‌ها

 

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم

الحمدلله رب العالمین والسّلام والصّلاه علی رسول الله و آله

خانواده‌های محترم برادران حفاظت و همکاران ما در اینجا، خیلی خوش آمدند. به شما زحمت دادم و دعوت کردم تا از زحمات برادران پاسدار و شما خانواده‌های آن‌ها تشکر کنم و بچه‌های شما را یک بار دیگر ببینم. انشاءالله خداوند عبادات همه ما را قبول بکند. انشاءالله خدا به‌ما توفیق دهد که بتوانیم در این ماه مبارک خودمان را بیشتر به خدا نزدیک کنیم. همیشه باید استغفار کنیم و به‌خاطر کوتاهی‌هایی که داریم باید از خدا عذرخواهی کنیم.

خداوند ماه مبارک را برای همین گذاشته که ما کمبودهای اخلاقی و روحی خود را جبران کنیم. اگر از خوبان عقب افتادیم، دوباره به قافله خوبان راه خدا ملحق شویم و رضایت خدا را جلب بکنیم.

ما جلوی شما خانم‌ها و بچه‌ها باید بگوییم که به محافظان و پاسداران زحمات زیادی دادیم، مخصوصاً در دوره‌ای که مسئولیت ریاست جمهوری داشتیم که خیلی زیاد با مسافرت‌های طولانی و پشت سر هم، ارتباط آن‌ها را با خانه کم کرده بودیم. اما انشاءالله در این دوره جبران می‌کنند. شما هم این دوره باید مواظب آن‌ها باشید و مراقبت کنید. چون آن‌ها مثل خود من خیلی حساس هستند (خنده حضار) آن‌ها هم باید بیشتر به خانه برسند. البته باید توجه داشت مسئولیت شب و روز نمی‌شناسد.

بعضی وقت‌ها قابل پیش‌بینی نیست که چه کاری باید بکنند. چون برنامه‌ها این‌گونه است. البته برای ما، نیست. برای حفظ نظام است. حضور پاسداران مؤمن و متدین و دلسوز و آگاه باعث شده است که خیلی از خطرها از انقلاب دور شده و انشاءالله در آینده هم این‌گونه خواهد شد.

می‌دانستیم این مهمانی خیلی اسباب زحمت شما می‌شود که این قدر راه را بیایید و بچه‌ها را بیاورید و جابجا بکنید. امّا فکر کردیم بااینکه سالی یکبار اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود که شما بیشتر با هم آشنا شوید. همدیگر را می‌بینید. این رسم اسلامی است که در اسلام این‌گونه رفت و آمدها از سنت‌های خوب مسلمانان است.

به هر حال، امیدوارم شما سالم و مرضی رضای خداوند باشید و استحکام نظام خانوادگی را همان‌طور که تابه حال داشتید، قوی‌تر بکنید. انشاءالله بچه‌های شما خوب درس می‌خوانند، خوب تربیت می‌شوند. بهتر از پدران و مادران خود می‌شوند. چون ما نسلی قدیمی هستیم و نسل‌های جدید باید خیلی بهتر باشند. بهتر است که من خیلی صحبت نکنم تا شما به زحمت نیفتید و بتوانید به خانه‌های خود برسید. باز هم می‌گویم خیلی خوشحال شدم.

والسّلام علیکم و رحمه الله