سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در پادگان لشگر 21 حمزه، مراسم اهدای جوایز پرسنل ممتاز نیروی زمینی پیرامون توطئه‏های امپریالیسم علیه ایران و تحولات در خلیج فارس و منطقه

سخنرانی آقای هاشمی در پادگان لشگر 21 حمزه، مراسم اهدای جوایز پرسنل ممتاز نیروی زمینی پیرامون توطئه‏های امپریالیسم علیه ایران و تحولات در خلیج فارس و منطقه

  • پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۶۳

 سخنرانی در مراسم اهدای جوایز پرسنل ممتاز نیروی زمینی

    بسم‏الله‏الرحمن‏الرحیم

 اکنون استکبار جهانی جنگ را بر ما تحمیل کرده و تهاجمی ظالمانه نسبت به‏این ملت مظلوم بوجود آورده که هیچ شبهه‏ای نیست که در این تهاجم ما مظلوم هستیم و داریم از خود دفاع می‏کنیم. این انقلاب، مال ضعفا است و آنان در اثر تشخیص، راه انقلاب اسلامی را انتخاب کردند. توطئه‏های امپریالیزم آمریکا علیه انقلاب اسلامی ادامه یافت تا جنگ را برای ما برنامه‏ریزی کردند و ملت مظلوم ما را دچار این جنگ کردند و ما خرابی‏ها و شهادت‏های بسیاری داشتیم. جنگ مردمی که می‏خواهند از این وضع با تکیه بر آرمان اسلام و توجه به خدا دفاع کنند، بهترین مثال، جهاد اسلامی است و ادامه جنگ برای این است که حقوق زایل شده دو ملت ایران و عراق گرفته شود و تنبیه متجاوز که به مملکت خود و به مملکت دیگران ضربه زده است، میسر شود. اما این احساس در سربازان عراقی وجود ندارد.

 وضع کنونی خلیج‏فارس دلیل ضعف و خصومت همه مراکز فساد با ماست.

 این فشارها بعمل می‏آید تا فریاد استکبار جهانی بلند شود که منطقه امن نیست. جمهوری اسلامی هم همینطور نمی‏نشیند که اینها اینطور راهش را ببندند. اینها با استفاده از اطلاعات منافقین و ضدانقلابیون معتقد شدند که ما کاری نمی‏توانیم بکنیم. تابحال وقتی کشتی‏های ما را هدف قرار می‏دادند، همه ساکت بودند، اما وقتی ما گفتیم که خلیج‏فارس یا باید برای ما امن باشد یا برای هیچکس امن نباشد، اعتراض کردند و این نشانه ضعف و شکست و نادانی دشمنان است.

 ابرقدرتها ضمن تمایل بر ادامه جنگ و تأکید بر آتش‏بس و نه صلح، می‏خواهند وضعیت را همینطور نگاه دارند، مثل وضعی که الان بین اسرائیل از یک طرف، سوریه، لبنان و مصر از سوی دیگر هست؛ یعنی کانون خطری درست شود و ما هرچه داریم صرف خرید جنگ‏افزار مدرن کنیم و آنها هم از جیب عراق بخورند و هم از جیب ما و ما باید در هزار کیلومتر مرز همیشه آماده بمانیم. آنها می‏خواهند کشور ما را بصورتی درآورند که ایران تبدیل به یک دژ نظامی شود. مسلم است کشوری در چنین شرایط نمی‏تواند خود را بسازد. مسکن، دانشگاه، کشاورزی، راه و بندر ساخته نمی‏شود و اینها هم که هست همه فرسوده می‏شوند.

 ما چاره‏ای نداریم جز اینکه به خاطر مردم و نسل‏های آینده و هیمنه استکبار جهانی، این راه را ادامه دهیم و هرچه زودتر جنگ را با پیروزی ختم کنیم، زیرا ادامه جنگ هم به نفع ابرقدرتها است. ما باید با یک عملیات گسترده و پردامنه جنگ را تمام کنیم و آن وقت به دنیا اعلام کنیم که ما جنگ‏طلب نیستیم.