سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در جمع مأموران حفاظت مجلس شورای اسلامی پیرامون امنیت مجلس شورای اسلامی

سخنرانی آقای هاشمی در جمع مأموران حفاظت مجلس شورای اسلامی پیرامون امنیت مجلس شورای اسلامی

  • سه شنبه ۲۹ آذر ۱۳۶۲

 سخنرانی در جمع مأموران حفاظت مجلس شورای اسلامی

 »اَلْحَمْدُلِلَّهِ ربِّ الْعالَمین وَ اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللَّهِ آلِهِ اَجْمعین«

 از اینکه این توفیق پیش آمد، که برادران عزیز و زحمتکشی را که مسؤولیت انتظام بخشی و محافظت از این منطقه را به عهده دارند، زیارت کنیم و چند کلمه‏ای با هم صحبت کنیم، خدا را شکر می‏کنیم.

 اولاً یک مقدار شرمنده‏ام که آقایان را به خاطر گرفتاریها و کارهای زیادی که هست، کم می‏بینم. چه بسا شما کارها و گرفتاریهایی داشته باشید که من وظیفه اصلی‏ام را نتوانسته باشم، انجام دهم؛ این را به عنوان قصور تلقی کنید، نه تقصیر.

 وضع انقلاب ایجاب می‏کند که آدم به کارهای ضروری‏تر برسد. طبعاً، بعضی کارهای نزدیک‏تر، گاهی مورد غفلت قرار می‏گیرد، ولی به هر حال یکی از ثمرات حضور شما در این مدت و در این منطقه این شده است که امنیت مجلس، بحمداللّه، محفوظ باشد و علیرغم این همه رعب و غوغایی که بوده و تلاشی که تروریستها کردند که به مراکز حساس کشور صدمه بزنند، شما و برادرانتان موفق شدید اینجا را حفظ کنید و ما در این مدت ممنون و مرهون زحمات بی‏دریغ شما بوده‏ایم. انتظار من این است که به خاطر احترامتان به مجلس، حداکثر مراعات برخوردهای صحیح اخلاقی و انجام وظایف محوله را داشته باشید. اگر گاهی چیزهای خلاف توقعتان می‏بینید، این باعث نشود که در انجام وظیفه سست شوید. وظایفتان را به خاطر خدا و انقلاب انجام دهید.

 امروز ما واقعاً مورد تهاجم استکبار جهانی هستیم؛ یعنی، دشمنان اسلام و انقلاب همه همتشان را مصرف می‏کنند که نگذارند این انقلاب به اهداف خودش برسد؛ از هر وسیله‏ای استفاده می‏کنند.

 چیزهایی را خودتان می‏بینید؛ کار شکنی‏هایی که می‏کنند، شایعه پراکنی‏هایی که می‏کنند. آنهایی که پول و امکانات دارند، از طریق احتکار و گرانفروشی و صف و دلهره ایجاد کردن، و آنهایی که زبان و قلم دارند، از راه فحاشی‏ها و دشمنان خارجی، از طریق این جنگ عظیمی که بر ما تحمیل کردند و تروریست‏ها را در داخل تحریک کردند.

 در این هفته وحدت، امام امت برای انسجام مردم آن طور صحبت کردند. مراکز مستکبرین، همان تبعیض‏ها و سرمایه‏داری و همان جریانات سوء به صور مختلف به جان دولت افتاده بودند و به انواع مختلف می‏خواستند، کل نظام را تضعیف کنند. از دولت شروع کرده بودند که امام مطلب را این گونه فرمودند. حالا با این بیانات صریح و روشن امام، باز هم آن جریانات استکبار دست برنمی‏دارند و جور دیگر وارد می‏شوند.

 امام خیلی روشن گفتند و مطلب روشن است: کارشکنی نکنید، دولت را تضعیف نکنید، با دولت همکاری کنید و همه با هم متحد باشید، اینها چیزهای معمولی است. خیلی هم تفسیر و توجیه نمی‏خواهد که امام چه گفتند و مقصودشان چیست؟

 مقصود امام این بود که هر کس، هر جا که هست و حرکتی می‏کند و می‏خواهد دولت را تضعیف کند، این کار بدی است و هر کس هم علاقمند به انقلاب است، به این نظام خدمت کند و همه با هم رفیق و دوست و برادر باشیم و اختلاف نداشته باشیم.

 دشمنانی که از خارج، متوجه جریانات داخلی هستند و آن مرکز قدرت و هماهنگ کننده‏ها را می‏شناسند، از همین طریق می‏خواهند سمپاشی کنند؛ مثلاً، اینها می‏دانند که این حالت هفته وحدت، فکر آیت الله منتظری است؛ یعنی ایشان بودند که پارسال در جریان سالروز تولد حضرت رسول(ص) پیشنهاد کردند که هفته وحدت درست کنیم.

 چون شیعه در تاریخش می‏نویسد، هفدهم [ربیع‏الاول] و اهل سنت می‏گویند، دوازدهم [ربیع‏الاول] بوده است. این پنج روز اختلاف است. ایشان گفتند، مراسم عید را از دوازده تا هفدهم برگزار کنیم، هم اهل سنت راضی باشد و هم اهل شیعه و به این وسیله بین شیعه و سنی وحدت ایجاد شود و مشکلی پیش نیاید. با این حساب پایه‏گذار هفته وحدت، آقای منتظری بودند و از این ناحیه ضربه‏ای به دشمنان زده بودند که دنبال اختلاف می‏گشتند.

 می‏بینیم که رادیو اسرائیل و شیطانهای دیگر می‏گویند که آقای منتظری از دولت انتقاد کرده و حرفهای امام هم با آقای منتظری برخورد داشته است، یعنی درست به همان نقطه‏ای که خودشان می‏دانند، پایه وحدت ماست، می‏خواهند صدمه بزنند و به دشمنان داخلی خط می‏دهند که این جور حرکت کنید و از این طریق به اختلافات دامن بزنند. ملت ما همه می‏دانند که آقای منتظری پرتوان‏ترین بازوی این انقلاب بعد از امام امت و به حق، امید ملت و نیروهای انقلاب و رزمندگان ما است، همه متوجه ایشان است و دشمن هم این را می‏داند. برای اینکه، این امید را در دل مردم ضعیف کند و دل مردم را خالی کند، اسرائیل یک چنین خطی می‏دهد که در داخل شیاطینی هستند، اگر خواستند خرابکاری کنند، این تفرقه را درست کنند.

 مستبکران دست بردار نیستند، آنها شیطنت خودشان را می‏کنند تا تفرقه بیاندازند و به شیاطین یادشان بدهند. شما باید خیلی بیدار باشید و خیلی مواظب باشیم.

 در مورد این نصایح امام و نصایح آیت الله منتظری هر جایی می‏بینید که می‏خواهند شیطنت کنند، جلوی اینها بایستند و سعی کنید متحد حرکت کنید.

 ما به یک نقطه خوب رسیدیم. به یک جایی رسیدیم که - ان‏شاءاللّه - اگر روزی از این جنگ پیروز بیاییم و امکاناتی را که صرف جنگ می‏کنیم، برگردانیم و سازندگی کنیم، خیلی از مشکلاتمان حل می‏شود.

 دشمنان شما از این می‏ترسند که ما به آن نقطه آرام برسیم. اگر ما همیشه مواظب و هوشیار باشیم، هیچ خطری ما را تهدید نمی‏کند، ان‏شاءاللّه، دشمنان ما همیشه از اینکه موفق شوند که کارها و اهدافشان را پیاده کنند، مأیوس می‏شوند.

 همگی هم به امام امت دعا کنیم که خداوند این نور خدایی را که به ما عطا کرده، برای ما نگهدارد.

    و السلام علیکم و رحمة اللّه و برکاته