سخنرانی
  • صفحه اصلی
  • سخنرانی
  • سخنرانی آقای هاشمی در اجتماع مردم قم پیرامون دستاوردهای جمهوری اسلامی و توطئه‏های دشمنان انقلاب اسلامی

سخنرانی آقای هاشمی در اجتماع مردم قم پیرامون دستاوردهای جمهوری اسلامی و توطئه‏های دشمنان انقلاب اسلامی

  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۶۳

 سخنرانی در اجتماع عظیم مردم قم

    بسم‏الله‏الرحمن‏الرحیم

 »اَلْحَمْدُلِلَّهِ رَبِّ الْعالَمین، اَلصَّلوةُ وَالسَّلامِ عَلی رَسولِ اللَّهِ و آلِهِ اَجْمعین«

 در آستانه رسیدن به ششمین سال تصویب جمهوری اسلامی از طرف اکثریت قاطع مردم، مناسب می‏بینم با داشتن اطلاعاتی از کل دنیا و منطقه، مقداری ملت بزرگ ایران را به نتایج زحمات و مبارزات و مجاهدات و فداکاریها و ایثارگریهای خودشان توجه دهم.

 جمهوری اسلامی ایران موفق شده است، که در سایه حمایت‏های بی‏دریغ مردم و در سایه نصرت‏های همه جانبه الهی، جای پای خود را در دنیای پر تلاطم امروز، محکم و استوار کند و قلب دوستان و حمایتگران و مستضعفان و مسلمانان واقعی دنیا را به آرامش رساند و خشم کفار و مستکبران و منافقان را به حداکثر خود برساند.

 در سال‏های اول انقلاب، همه امیدهای دشمنان اسلام، به این بود که انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی نوپا شکست می‏خورد و نسلهای آینده از حکومت اسلامی مأیوس می‏شود و خیالشان راحت خواهد شد؛ اما با گذشت پنج سال از پیروزی انقلاب، توطئه‏های قدرت‏های استکباری و ایادیشان با گسترش اسلام در سراسر دنیا و توجه مردم حق خواه جهان و محکم‏تر شدن پایه‏های جمهوری اسلامی، این امیدها به یأس تبدیل می‏شود و وضع برخوردها نیز عوض می‏شود.

 دشمنان شما مجبور به اعتراف و پذیرفتن واقعیت می‏شوند و خودشان را برای دنیای جدیدی آماده می‏کنند، چرا که پیام پیامبر اکرم(ص) و قرآن مجید که برای بشریت آورده شده، جای خود را پیدا کرده است و کسانی که تا مدتی قبل، آماده شرکت در تشییع جنازه جمهوری اسلامی بودند، امروز خودشان را برای اینکه در حرکت جمهوری اسلامی به یک نحوی از مزایای این حرکت و این انقلاب بهره‏مند سازند، آماده می‏کنند و در رابطه با جنگ و مسأله اقتصاد و سیاست جهانی نیز چنین است.

 امروز ما می‏بینیم، آمریکایی‏های حریص و ضدانقلاب که بیش از همه از این انقلاب ضربه خورده‏اند، جلو افتاده و به بخشی از حقیقت‏ها اعتراف می‏کنند؛ همین چند روز قبل بود که یکی از مجلات معتبر آمریکایی، با نوشتن مقاله‏ای، ضمن مقایسه چند کشور دنیا نتیجه‏گیری می‏کند که در این یکی دو ساله اخیر، ایران توانسته است، مهمترین رکورد تحصیل اعتبار اقتصادی را علی‏رغم جنگ تحمیلی - بدست آورد و همین مجله که در گذشته، دشمن جمهوری اسلامی بود، اقرار کرده است که در مقابل رژیم عراق با اینکه در دو سه سال پیش 30 میلیارد دلار ارز خارجی داشته و بیش از 30 میلیارد دلار دیگر نیز، کمک از دیگران گرفته، امروز بازنده‏ترین کشور دنیا است و خزانه‏اش خالی است و دست گدائیش برای تأمین مخارج دراز است و این اعتراف در کشوری انجام می‏گیرد که در آنجا همه چیز علیه جمهوری اسلامی ایران بکار گرفته می‏شود.

 آن روز که "عملیات خیبر" رزمندگانِ عزیز شما شروع شد، همه بوقهای دنیای استکباری به راه افتاد تا روحیه ما را ضعیف و روحیه عراقی‏ها را تقویت نماید و از این عملیات به ظاهر برای عراق، پیروزی کسب کند، اما جولان باطل، نمی‏توانست طولانی باشد و آنهایی که در حرکت تبلیغاتی خودشان دروغ گفته بودند، امروز تقریباً یکپارچه از قدرت جمهوری اسلامی و رزمندگان شما مردم، حرف می‏زنند.
 خبرنگارانی که جزایر مجنون را دیده‏اند، در مذاکرات خصوصی خود گفته‏اند این حرکتی را که نیروهای حزب‏اللّه ایران در تصرف جزیره مجنون کرده‏اند، باید به عنوان یک تاکتیک نظامی بسیار پیچیده، در تاریخ جنگهای دنیا ثبت کنیم. تاکنون دیده نشده بود که دشمنان جمهوری اسلامی، این چنین درباره مردم ما قضاوت کنند و درباره انقلاب حرف بزنند.

 احداث پل مهم و استراتژیک شناور در منطقه عملیاتی خیبر، از افتخارات جنگ است. یکی از خبرنگارانی که از روی پل عبور کرده، می‏گفت: "اگر این پل را یکی از کشورهای پیشرفته دنیا ساخته بود، بوقهای تبلیغاتی، آن را به عنوان معجزه صنعت در دنیا مطرح می‏کردند. در هیچ کجای دنیا، سابقه ندارد که پلی به طول 13 کیلومتر، روی آب، بدون پایه و در مدت دو ماه ساخته شود و بتوان با وسایل نقلیه از روی آن گذشت". وقتی که آن خبرنگار از روی پل عبور می‏کند و آن را به عنوان "معجزه صنعت"، آن هم صنعت حزب‏اللّه می‏بیند، اگر خصوصی هم شده، خود را مجبور می‏بیند تا اظهار نظری بکند و مقداری از انصاف خود را به جایی منتقل کند.

 برخوردهای آنها عوض شده است. شما می‏دانید، آمریکایی‏هایی که خودشان و نوکرانشان و دست‏نشانده‏هایشان در منطقه در جنوب خلیج‏فارس، در اردن، مصر، سودان و غیره، سخت از صدام حمایت و با ما مخالفت می‏کردند. در هفته اخیر به خاطر حقایقی که در دنیا منتشر شد، یک دفعه سخت تحت فشار واقع شدند که بالاجبار از سوی کنگره آمریکا، نماینده وزارت امورخارجه آن کشور - در هفته گذشته - قبل از اعلام گزارش سازمان ملل اعلام کرد؛ در داخل عراق حقوق بشر به شدت نقض و زندانهای عراق، غیر انسانی‏ترین و ناامن‏ترین زندانهای دنیاست و صدام در سیاست داخلی و جنگی خودش بیش از هر حاکم دیگری، حقوق بشر را، نقض کرده است.

 اینها نه به خاطر این است که آمریکا دوست ایران و دشمن عراق شده است و می‏خواهد با عراق مبارزه کند، این بخشی از حقیقت‏هاست که باید بگویند تا قضاوت‏های مردم به نحوی نباشد که آنها را یکسره دروغ بداند و از لحاظ فن تبلیغاتی، یک چنین حرکتی را می‏کنند.

 سازمان ملل متحد، این روزها کار بسیار خوبی کرد و ما به عنوان یک انسان که در مقابل کار خوب، باید عکس‏العمل مناسب نشان دهیم، تشکر می‏کنیم. بعد از شش ماه که عراقی‏ها شروع به استفاده از بمب‏های شیمیایی کردند و ما شکایت کردیم، اخیراً به خاطر اوج مسأله و اعزام مصدومان بمباران بمب‏های شیمیایی به کشورهای اروپایی و نقاط دیگر و افشای جنایت صدامیان و آشکار شدن سوختنِ سربازان ما توسط بمب‏های شیمیایی، سازمان ملل این اقدام را کرد و برای ما کارشناس فرستاد و کارشناسان هم تقریباً یک نظر خوبی دادند؛ گرچه از روشنی برخوردار نبود، اما در حد کارشناسی قاطعانه اعلام کردند که علیه سربازان ایرانی، بمب شیمیایی به کار گرفته و معلوم است که به جز عراق کسی بمب شیمیایی علیه سربازان به کار نمی‏برد.

 مطلب را به صراحت اعلام کردند، ولی اسم عراق را نبردند. دبیر کل سازمان ملل هم با مقدمه و تعبیر انزجار گفت: "این عمل انزجار انگیز استعمال مواد شیمیایی را ما مورد تنفر قرار می‏دهیم". این مقدار پیش آمده و برخی از رسانه‏ها به دنبال آن شروع کردند به نوشتن و گفتن. شما این را محصول چه می‏دانید؟ آیا سازمان ملل متحد، دلش به حال ما سوخته که بعد از چهار سال جنگ و زدن موشک به‏شهرها و مناطق غیرنظامی و تجاوز و اشغال کشور ما و آلوده کردن محیط زیست در خلیج‏فارس و بدترین رفتار با اسرا توسط عراق در این مقطع، حاضر شده‏اند، این کار خیلی مهم را انجام دهند؟

 آنها دیده‏اند، دیگر چاره‏ای نیست و باید کمی ساخت. اگر همیشه واقعیت‏هایی را نگویند، وضع طور دیگری می‏شود. قدرتهای استکباری و ایادیشان می‏خواهند، خودشان را به اسلام و شما مردم، رفته رفته نزدیک کنند و گذشته خودشان را پاک کنند و اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران، نقطه مطمئنی در منطقه است؛ واقعیتی است و انقلاب اسلامی، جای خود را در میان حق خواهان کشورهای اروپایی و آسیایی و آفریقایی و حتی خود آمریکا و در قلب واشنگتن باز کرده و اکنون که ما پنج سال از پیروزی انقلاب را گذرانده‏ایم و در آستانه ورود به ششمین سال تصویب جمهوری اسلامی هستیم، همه چیز جای خود را پیدا کرده است.

 با اینکه قسمت عظیمی از امکانات کشور و مردم، در راه جنگ مصرف می‏شود، حرکت اقتصادی و سازندگی و پایه‏گذاری یک اقتصاد صحیح در کشور آن چنان در این چند ساله محکم بوده که دشمنان ما مجبور به اعتراف به آن شده‏اند و اعلام می‏دارند که ایران، دارد پایه یک اقتصاد سالمی را می‏گذارد. در سال گذشته با این همه فشار جنگ، 23درصد صنایع ما رشد داشته و این مقدار رشد در یک کشور در حال جنگ، چیزی است که پذیرش آن برای افکار مادی دنیا، بسیار مشکل است. در همین دوران چهار سال جنگ ما موفق شدیم، نیمی از روستاهای کشور را زیر پوشش برق ببریم و بودجه‏ای را که در این سالها، برای سازندگی و کارهای عمرانی و زیربنایی در این کشور خرج می‏شود، از آخرین و بالاترین بودجه زمان رژیم پهلوی، به مراتب بیشتر است و این افتخار مسئولین و دست‏اندرکاران نیست؛ این افتخار از آن شما ملت و حمایتهای همه جانبه‏تان از جمهوری اسلامی است و اگر کمکهای بی‏شائبه مردم در این جنگ نبود، اداره جنگ در حالی که تمامی ابرقدرتها و مرتجعین منطقه، به دشمن کمک می‏کنند و امکانات خود را در اختیار آن قرار می‏دهند، محال بود.

 در همین عملیات اخیر، حدود 40 تن از طلاب فاضل و تحصیل کرده، جزو شهدای ما بودند و هر روز شاهد عزیمت انبوه فضلا و طلاب به جبهه‏ها هستیم. در چنین شرایطی که مردم، خودشان بار جبهه‏ها را به دوش گرفته‏اند، کار جنگ به پیش می‏رود و این اسلام است که توانسته است، کشور را حفظ کند و اگر اسلام و قرآن از این انقلاب گرفته شود، انقلاب بی‏محتوا و بی‏حرکت می‏شود و این انقلاب با قرآن و اسلام و ائمه و علما و رهبر کم نظیر انقلاب، توانسته کارها را به پیش ببرد.   والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته