خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ سال1371؛ کتاب رونق سازندگی

  • سه شنبه ۱۶ تیر ۱۳۷۱

 

سه‌شنبه 16 تیر 1371 / 6 محرم 1413 / / 7 جولای 1992

 

فرماندهان تیپ امام صادق (ع) آمدند. این تیپ از طلبه‌ها در قم تشکیل شده است. گزارش کار دادند و کمک خواستند. بعد از جنگ به جای رشد، تحلیل رفته‌اند و در حد بسیجی‌ها نیستند.

آقای [ابوالفضل] توکلی [بینا، مشاور رییس‌جمهور در امور اصناف] آمد. راجع به اصناف و وزارت بازرگانی و مرزهای آذربایجان مطالبی داشت. آقای [شکرالله] ریاضی، [نماینده رییس‌جمهور در کمیسیون خرید سلاح وزارت دفاع] آمد. در مورد خریدهای تسلیحاتی مطالبی داشت و نظر خواست. کمیته توسعه صادرات جلسه داشت. گزارش نمایشگاه‌ها و صادرات داده شد. برای تسهیل و پشتیبانی صادرات تصمیماتی گرفتیم.

عصر فیلم «بَدوک[1]» را که در دفتر نمایش دادند، دیدیم. اشکالات زیادی دارد. با آقای [محمد] کاسبی، یکی از بازیگران فیلم و آقای [محمدعلی] زم، [رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی] صحبت کردم.

فاطی اطلاع داد که [دخترش] سارا مریض شده است. خواست که به دکتر [علی‌اکبر] ولایتی بگویم، معاینه‌اش کند؛ گفتم و رفت. شب در دفترم ماندم.

 

[1] - بدوک، اولین ساخته مجید مجیدی، کارگردان ایرانی، داستان یک خواهر و برادر نوجوان را به تلخی روایت می‌کند. آن‌ها که پس از مرگ ناگهانی پدرشان، مجبور به ترک روستا شده‌اند، توسط دلالی ربوده می‌شوند. در انتهای فیلم بدوک، دیدن کشتی بزرگی که بدون هیچ مشکلی، دختران را به کشورهای عربی قاچاق می‌کند و دستگیری فردی، تنها به دلیل دزدیدن سیم خاردار، بیانگر یک تضاد عمیق است. ضمن اینکه، بدون عقوبت ماندن جنایت جنایتکاران و اسارت قهرمان فیلم، بر این احساس می‌افزاید.