خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

خاطرات روزانه / آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال 1373 / کتاب «صبر و پیروزی»

  • سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۷۳

سه‌شنبه 9 اسفند 1373 //28 رمضان 1415 // 28 فوریه 1995

 

برای مراسم فارغ التحصیلی افسران، از منزل یکسره به دانشگاه افسری رفتم. استماع گزارش و اعطای جوایز و سخنرانی[1] و مشاهده نمایش‌ها و رژه‌ها انجام شد و به دفتر مراجعت کردم. تا عصر کارها انجام شد.

عصر آقای میرسلیم، برای دستور شورای عالی انقلاب فرهنگی آمد. شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز [تهران]، در دفترم جلسه داشت. دربارة انتخابات و آقای منتظری و مسائل گرانی بحث شد. افطار کردند و رفتند. به خانه آمدم.

 

[1] - آقای هاشمی با تجلیل از ایثارگری‌ها و جانفشانی نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: «تجربه دوران دفاع مقدس ما به جهان ثابت کرد، ایران جای مناسبی برای تجاوز و سلطه‌طلبی نیست و آمادگی و توانایی نیروهای مسلح کشور درس فراموش نشدنی به‌تاریخ داد و دشمنان دریافتند که وجود نیروهای توانمند، با ایمان و استوار در ایران مانع بزرگی بر سر راه اهداف توسعه طلبانه و تجاوزکارانه قدرت‌ها و دشمنان اسلام است. با حضور پُربرکت رهبری فقیه، دانشمند، سردار بزرگ جبهه‌های نبرد و مدبری توانمند در عرصه سیاست و مدیریت و همچنین با حمایت قاطع مردمی فداکار و قدرشناس و با داشتن امکانات پیشرفته و مجهز نظامی، پشتوانه بسیار نیرومندی برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران به وجود آمده است. با توجه به خلوص‌نیت و روحیه معنوی و دفاعی ایجاد شده در نیروهای مسلح، اعم از ارتش، سپاه و بسیجیان سلحشور و بی‌باک، اطمینان داریم، ایران می‌تواند راه دشوار سازندگی را با صلابت بپیماید و در دنیا به‌عنوان (کشوری مستقل و پرافتخار از ایده‌ها و آرمان‌های مقدس ترسیم شده از سوی امام راحل (ره) خود دفاع کند.» رجوع‌کنید کتاب «هاشمی رفسنجانی، سخنرانی‌های 1373، دفتر نشر معارف انقلاب، 1395.