خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۵ / کتاب «سردار سازندگی»

خاطرات روزانه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی/ سال ۱۳۷۵ / کتاب «سردار سازندگی»

عدم تمایل دکتر حبیبی برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری

  • تهران
  • چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۷۵

 

چهارشنبه 8 اسفند 1375 | 18 شوال 1417 // 26 فوریه 1997

 

 وزیرکشور و معاونان و مدیران و استانداران آمدند. آقای [علی‌محمد] بشارتی [وزیر کشور] گزارش داد. لوح سپاسی که استانداران و مدیران وزارت کشور برای من آورده بودند، قرائت شد. آقایان [غلامرضا] آقازاده، [وزیر نفت]، [محسن] نوربخش، [رئیس‌کل بانک‌مرکزی] و [احمد] عزیزی، [معاون ارزی بانک مرکزی] آمدند. در مورد دو فاز از طرح پارس جنوبی بحث شد که آیا به پیمانکاران خارجی و یا داخلی بدهیم؟ پس از محاسبه هزینه‌ها و امتیازات سیاسی و امنیتی و سرعت عمل، نظر بانک مرکزی و وزارت [نفت]، این بود که دو فاز را به فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها بدهیم و دو فاز دیگر را به داخلی‌ها. آقای آقازاده، گزارش سفر به کویت و قطر را داد و هزینه زیاد طرح گاز در قطر.

آقای [عبدالنبی] نمازی، نماینده [مجلس] خبرگان از استان بوشهر آمد و توصیه‌هایی در مورد استان در رابطه با سفر من داشت؛ با استاندار مخالف است. دکتر [حسن] حبیبی آمد. گزارش سفر به یونان و خبر لغو سفر به کره جنوبی، به خاطر استعفای کابینه آن کشور را داد. راجع به انتخابات صحبت شد و نهایتاً بر تصمیم قبلی خود، مبنی بر عدم نامزدی، باقی است. عصر در جلسه هیأت دولت شرکت نکردم؛ برای تکمیل کارها و آمادگی برای سفر به بوشهر. تا ساعت هشت شب، کارها را تکمیل کردم.

شب برای نصب روکش دندان، به بیمارستان اختر رفتم. نامه‌های دعوت بعضی از سران کشورهای اسلامی، برای اجلاس سران [سازمان کنفرانس اسلامی] را امضا کردم؛ گرچه هنوز اجلاس قطعی نیست. با نظر وزارت امورخارجه و رهبری عمل شد.

تصاویر ضمیمه