خاطرات
  • صفحه اصلی
  • خاطرات
  • خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران»

خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی / سال ۱۳۶۰ / کتاب « عبور از بحران»

جبهه‌ها راکد است و بی تحرک.

  • تهران
  • دوشنبه ۲ شهریور ۱۳۶۰

ساعت شش صبح، جلسه کمیسیون آئین‌نامه داشتیم و ساعت هشت صبح، جلسه علنی شروع شد. آقای [مرتضی] فهیم کرمانی از خود دفاع کرد و به آقای [محمدجواد] حجتی کرمانی حمله کرد و گفت آقای حجتی با خط امام مخالف است. آقای حجتی سخت ناراحت شدند. رأی علنی گرفته شد و اکثریت نزدیک به تمام، رأی موافق دادند. آقای حجتی هم رأی مخالف نداد. ادامه جلسه، درباره لایحه بازسازی بود.

 ظهر با نمایندگان دفاتر حزب جمهوری اسلامی که از شهرستان‌ها آمده بودند و خواهران و برادران و اعضای جهاد سازندگی سیستان [و بلوچستان]، ملاقات کردم و برایشان صحبت نمودم. سپس با دانشجویان اعضای نهضت‌های آزادی‌بخش اسلامی - که از سراسر جهان با دعوت سپاه آمده بودند - ملاقات کردم. برایشان سخنرانی کردم و جواب سؤالاتشان را دادم. به نظر می‌رسید، عناصر خوبی هستند.

عصر مصاحبه‌ای با رادیو و خبرگزاری پارس و... درباره‌ مالکیت در اسلام داشتم. دو نفراز تصفیه شدگان سپاه آمدند و از برخورد خط امامی ها، با دوستان ابوشریف - به‌اصطلاح خط بنی‌صدر - گله داشتند.

 با آقای مهدوی کنی، درباره انتخابات میان دوره‌ای‌صحبت کردم که تسریع کنند. 

امروز به خانه دادستان کل کشور، آقای ربانی املشی از طرف تروریستها حمله شده بود که‌ سه نفر از تروریست ها بازداشت شده و عده‌ای فرار کرده‌اند. حمله وسیع بوده، با سه اتومبیل ویک موتورسیکلت، با نارنجک و مسلسل و... ولی به کسی آسیبی نرسیده.

 جمعی از تروریست ها، امروز بازداشت شدند و چند عملیات ترور بوده. شب به خانه آمدم. پاسداری از جبهه غرب آمد و از کمبودها و نواقص جبهه و کم کاری گله داشت. دیروز عصر هم دونفر از طلاب از جبهه آمدند و همین گله‌ها را داشتند، جبهه‌ها راکد است و بی تحرک.