خاطرات

لغو حضور رئیس جمهور در مجلس

قول دکتر معالج آیت‌الله خامنه‌ای چه بود؟

  • شنبه ۲۶ دی ۱۳۶۰

 به مجلس رفتم. صبحانه  را در مجلس خوردم. پیش از ظهر و بعدازظهر،گزارشها را مطالعه ‏کردم و کارهای اداری را انجام دادم. قرار بود رئیس جمهور به‏مجلس بیایند که لغو شد، به علت‏اینکه نخست وزیر برای بودجه می‏آید، گفتم ازدستور هفته حذف شود. عصر مصاحبه‏ای بامجله آینده‏سازان ارگان انجمنهای ‏اسلامی و مجله سروش کردم.

 سپس، در دفتر آقای خامنه‏ای در شورای عالی دفاع شرکت کردم. اختلافات‏ستاد مشترک‏با نیروها و مخصوصاً نیروی زمینی مطرح بود. آقای ظهیرنژاد،معترض است که نیروها گزارش‏درست به ستاد نمی‏دهند و حقوق اختیارات‏محوله از طرف امام به او را، مراعات نمی‏کنند وآنها دفاع کردند و چیزی ثابت‏نشد و آنها هم اعتراضاتی داشتند.

 وزیر خارجه گزارش داد که انگلستان، اظهار تمایل به انجام قراردادهایش رادارد ومی‏خواهد سفارتش  را فعال کند و حاضر شده کشتی خارک را که خریده‏شده و تحویل‏نمی‏داده، تحویل دهد. از فرمانده نیروی دریائی، درباره ضعف عملکرد، سئوال شد و او دفاع‏کرد و برنامه‏ای برای دفاع از جزایر خلیج فارس،مطرح گردید. تا ساعت یازده شب، جلسه‏ادامه داشت و من پس از جلسه،مصاحبه کردم. سخنگوی شورای عالی هستم.

 آقای خامنه‏ای، به خاطر درد دستشان زودتر جلسه را ترک کردند. اخیراً خانم‏دکتر لی‏پزشک طب سوزنی کره‏ای، دارد با سوزن،دست ایشان  را معالجه‏می‏کند و مدعی است، پس ازده روز دستشان خوب می‏شود. اگر موفق شود،جالب است. به خاطر نگرانی از وضع جسمی‏ایشان، به هر وسیله متوسل می‏شویم. ساعت یازده و نیم با آقای خامنه‏ای، شام سوپ خوردیم،مقداری مذاکره کردیم و سپس، ساعت دوازده شب برای خواب به مجلس رفتم. در جلسه‏شورای عالی دفاع، معلوم شد تلفات ما در شیاکوه کم بوده است.