حدیث دیگران
  • صفحه اصلی
  • حدیث دیگران
  • تعابیر امام جمعه لار در باره آیت الله هاشمی رفسنجانی

تعابیر امام جمعه لار در باره آیت الله هاشمی رفسنجانی

آیت الله هاشمی رفسنجانی از نوابغ تاریخ انقلاب بود

  • جمعه ۲۴ دی ۱۳۹۵
حجت الاسلام موسوی خرم، امام جمعه لار، در خطبه های نماز:

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  یک شخصیت برجسته انقلاب و یک عالم انقلابی و استکبارستیز و دشمن صهیونیسم و شخصیتی بود که از آغاز نهضت و تا آخر عمر در مسیر انقلاب بودند هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت انقلاب و یکی از نوابغ تاریخ انقلاب بود که در همه عرصه‌هایی که نیاز بود بدون اینکه سابقه‌ای در آن کار داشتند ورود پیدا می‌کردند و به‌خوبی آن مسئولیت را انجام می‌دادند. ایشان پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت و حوزه علمیه قم و شاگرد حضرت امام ویار دیرین رهبری بودند و در عرصه سیاست، شخصیتی تأثیرگذار و در عرصه بین‌الملل نیز از توانمندی و قابلیت بالایی برخوردار بودند.

 تشییع پیکر این عالم انقلابی نماد وحدت، یکپارچگی و تجلی ارادت مردم به یک عالم سیاست‌مدار انقلابی بود. این تشییع‌جنازه نشان داد که مردم همچنان به آرمان‌های نظام، انقلاب و رهبری پایبند هستند و علی‌رغم خواست دشمن مبنی بر دوقطبی کردن جامعه پس از فوت ایشان، مردم با حضور بصیرانه خود، آن خباثت‌های دشمنان انقلاب را ناکام گذاشتند.

انقلاب و آرمان‌های انقلاب و همچنین شخص ولی‌فقیه دو خط قرمز آیت‌الله هاشمی رفسنجانی  بودند. داشتن خط قرمز، درسی است که سیاسیون باید برای خود داشته باشند و در نزاع‌ها و اختلاف سلایق، آن را بجایی نرسانند که هزینه اختلافات را انقلاب و نظام بپردازند و هر جا احساس شد که هزینه این نزاع‌ها نظام باید بپردازد، دست از آن بردارند.

ایشان هنگامی‌که نزد رهبری می‌رفتند وبر سر موضوعی اختلاف اجتهاد داشتند درنهایت شرعاً خود را موظف به اطاعت از ولی‌فقیه و رهبری نظام اسلامی می‌دانستند ولی بعضی از سیاسیون نزاع‌ها را تا آنجایی پیش می‌برند که برای کشور و نظام اسلامی ایجاد هزینه می‌کنند.