اخبار
  • صفحه اصلی
  • اخبار
  • رابطه ایران و عربستان به رفتاری مانند رفتار مرحوم هاشمی رفسنجانی نیاز دارد.

رابطه ایران و عربستان به رفتاری مانند رفتار مرحوم هاشمی رفسنجانی نیاز دارد.

تهران- ایرنا-حسین صادقی گفت:تهران و ریاض هر دو باید برای تنش زدایی از رابطه تن به گفت وگوهای سخت و احتمالا طولانی مدت بدهند. صادقی اعتقاد دارد که اعتمادزایی در رابطه ایران و عربستان به رفتاری مانند رفتار مرحوم هاشمی رفسنجانی نیاز دارد تا شاید دو طرف بتوانند با در نظر گرفتن منافع مشترک در سایه به رسمیت شناختن اختلاف ها، آرامش را به غرب آسیا بازگردانند.
رابطه ایران و عربستان به رفتاری مانند رفتار مرحوم هاشمی رفسنجانی نیاز دارد.

در گفت و گوی روزنامه اعتماد با حسین صادقی، آخرین سفیر ایران در عربستان، آمده است:  منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) دمی آرام نمی گیرد. از سال ۲۰۱۰ که خیزش های مردمی در این منطقه آغاز شد تا به امروز نه کشورهایی که نوعی از انقلاب را تجربه کردند و نه کشورهایی که از این موج جان سالم به در بردند، رنگ آرامش را در منطقه به خود ندیده اند. در این میان قرعه بیشترین تنش ها به نام ایران و عربستان سعودی افتاده است به گونه ای که دو کشور همچنان در ایستگاه رابطه دوجانبه پرتنش باقی مانده اند.
حسین صادقی که در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی سفیر ایران در عربستان بود و مجددا از سوی حسن روحانی هم به این ماموریت منصوب شد عملا به آخرین سفیر ایران در ریاض پیش از قطع روابط دیپلماتیک تبدیل شد. صادقی که سابقه سفارت در کویت و امارات متحده عربی را نیز در کارنامه کاری خود دارد در گفت وگوی تفصیلی با «اعتماد» تاکید می کند که تهران و ریاض هر دو باید برای تنش زدایی از رابطه تن به گفت وگوهای سخت و احتمالا طولانی مدت بدهند. صادقی اعتقاد دارد که اعتمادزایی در رابطه ایران و عربستان به رفتاری مانند رفتار مرحوم هاشمی رفسنجانی نیاز دارد تا شاید دو طرف بتوانند با در نظر گرفتن منافع مشترک در سایه به رسمیت شناختن اختلاف ها، آرامش را به غرب آسیا بازگردانند.