اخبار

اعتراف مصلحی

روزنامه جمهوری اسلامی ۲۷ خرداد در تحلیل سیاسی هفته خود نوشت:
اعتراف مصلحی

در این هفته و در روزهای اندک باقیمانده به برگزاری انتخابات، مصاحبه‌ای از وزیر اطلاعات دولت احمدی‌نژاد درباره ردصلاحیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در فضای مجازی پخش شد که پرده از روی ماجراهای کثیفی برداشت.

 

وی در این مصاحبه اذعان کرد که «در شورای نگهبان گزارش دادم چون آقای هاشمی رفسنجانی رای بالای مردم را دارد و انتخابات را می‌برد، به مصلحت نظام نیست صلاحیتش تایید شود و به همین دلیل صلاحیتش در شورای نگهبان رد شد!»

 

هرچند ممکن است عده‌ای سعی کنند این اعتراف سنگین را که پرده از مسائل پنهان و پشت ‌پرده تکان‌دهنده‌ای در سطح بالای نظام بر می‌دارد، به محاق برده و به دست فراموشی بسپارند ولی مردم هرگز فراموش نخواهند کرد که شورای نگهبان چگونه به جای مردم تصمیم‌گیری کرده و صلاحیت افرادی که شناسنامه انقلاب بوده‌اند را رد می‌کند. رد کردن صلاحیت مردی که معتمد امام و از پیشکسوتان انقلاب بود و مسئولیت‌های خطیری را برعهده داشت، هرچند ضربه سنگینی به انقلاب بود ولی آنچه اکنون بیشتر مردم را رنج می‌دهد، خروج انقلاب از مسیر «جمهوریت» است که توسط عده‌ای امنیتی و با امضای فقها و حقوقدانان شورای نگهبان صورت می‌پذیرد.

 

متاسفانه زیر پا گذاشتن قانون توسط نهاد عالی‌رتبه‌ای که مردم به آن اعتماد کرده‌اند و جایگزین کردن منافع جناحی و ترجیح هزینه و فایده‌های جعلی توسط این نهاد، در طول سالیان اخیر، منشاء ایجاد فسادهایی شده که اکنون ملت از آن رنج می‌برد. بدون تردید ردصلاحیت‌های اخیر در انتخابات ریاست جمهوری نیز بر همین رویه بوده و مبنای قانونی نداشته و این بزرگترین خسران برای نظامی است که از دل مردمی‌ترین انقلاب قرن سر بر آورده است.